Μάθηση με βάση τα πορίσματα της Νευροεπιστήμης

Τα θεωρητικά θεμέλια του παιδαγωγικού μας μοντέλου συνδυάζουν προσεγγίσεις βασισμένες στα πορίσματα της Νευροεπιστήμης: οι μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης, ο σχεδιασμός και ανάπτυξης των προγραμμάτων και των μαθημάτων βασίζονται στην τελευταία επιστημονική έρευνα για το πώς μαθαίνει ο εγκέφαλος, συμπεριλαμβανομένων παραγόντων όπως γνωστικά χαρακτηριστικά, συναισθήματα και κίνητρα.

Η μάθηση σε αυτό το πλαίσιο παρακινείται από τη γενική πεποίθηση ότι τα μαθησιακά αποτελέσματα μπορεί να ενδυναμωθούν αν η διδακτική πρακτική ξεφύγει από τις προχυμένες εκπαιδευτικές πρακτικές. Για παράδειγμα, πιστεύεται συνήθως ότι η νοημοσύνη είναι ένα σταθερό χαρακτηριστικό που παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο σε όλη τη ζωή ενός ατόμου.

Ωστόσο, πρόσφατες ανακαλύψεις στη γνωστική επιστήμη αποκάλυψαν ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος αλλάζει φυσικά όταν μαθαίνει και ότι μετά την εξάσκηση ορισμένων δεξιοτήτων γίνεται όλο και πιο εύκολο να συνεχίσει να μαθαίνει και να βελτιώνει αυτές τις δεξιότητες. Αυτό το εύρημα – ότι η μάθηση βελτιώνει αποτελεσματικά τη λειτουργία του εγκεφάλου – έχει επιπτώσεις στο σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών των ακαδημαϊκών προγραμμάτων μας και στο μαθησιακό περιβάλλον.