Αυθεντική αξιολόγηση

Σε ένα περιβάλλον μάθησης που ο φοιτητής έχει ενεργό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία δεν έχουν θέση μόνο οι παραδοσιακές πρακτικές αξιολόγησης. Στο μαθησιακό μας περιβάλλον σημαντικό στοιχείο είναι η αυθεντική αξιολόγηση. Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλη

έμφαση στην αναζήτηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης, όπου ο φοιτητής καθορίζει ο ίδιος τους στόχους του, δημιουργεί τη δική του ατζέντα μάθησης, διαδρά με το μαθησιακό του περιβάλλον, αναζητεί μόνος του πηγές μάθησης, εκτιμά τις δυνατότητές του πραγματοποιώντας αναστοχασμούς και αξιολογεί και αυτοαξιολογείται. Με αυτό τον τρόπο κατανοεί ότι η διαδικασία της αξιολόγησης αποτελεί μέρος της μάθησης του. Οι εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης που αξιοποιούνται στο Πανεπιστήμιο είναι η περιγραφική αξιολόγηση, το αναστοχαστικό ημερολόγιο, ο κατάλογος ελέγχου, ο φάκελος εργασιών του μαθητή (portfolio assessment), η κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων (Rubric), η αυτοαξιολόγηση των φοιτητών στη βάση προκαθορισμένων κριτηρίων η αξιολόγηση φοιτητή από φοιτητή κλπ