«Οιστός», Τεύχος 5

2023

Τελικός αναστοχασμός για το μάθημα της Σχολικής Εμπειρίας

Αναστοχαστικό ημερολόγιο από τη φοιτήτρια Προδημοτικής Εκπαίδευσης Μαρία Κυρατζή

Μετά την ολοκλήρωση της Σχολικής Εμπειρίας ΙΙΙ τα συναισθήματα, οι σκέψεις και οι προβληματισμοί ποικίλουν. Η πορεία μου στην πρακτική θεωρώ ότι είχε εκθετική πορεία καθώς στην αρχή όλα έμοιαζαν αναγνωριστικά. Αρχικά, όλα ήταν μπερδεμένα, μεταβαίνοντας από τη θεωρία στην πράξη, όμως με την καθημερινή επαφή με τα παιδιά και με σκληρή δουλειά αυτά ξεκαθάριζαν. Η θεωρία πολλές φορές μας δίδαξε για μεθόδους διδασκαλίας, διαφοροποίησης διδασκαλίας, τεχνικές επιβράβευσης και αξιολόγησης, που φάνταζαν εύκολα. Παρ’ όλ’ αυτά, στην πράξη, ο συνδυασμός των παραπάνω είναι πιο περίπλοκος απ’ όσο φαίνεται. Αναμφίβολα, η εμπειρία βοηθά πολύ στο κομμάτι αυτό.

Οι διδακτικές μου ενέργειες προσπαθούσα να είναι πάντα σύμφωνες με τις παιδαγωγικές αρχές. Επιδίωξα σε κάθε μου διδασκαλία να εντάξω την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών και το μάθημα να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους. Οι τεχνικές της διδασκαλίας που χρησιμοποιούσα στηρίζονταν στον διάλογο, στις ερωταποκρίσεις, στην ιδεοθύελλα, στην πειραματική μέθοδο, στα παιχνίδια ρόλων. Ήθελα να εντάξω περισσότερο στη διδασκαλία μου τη συνεργατική μάθηση, πράγμα το οποίο δεν ήταν εύκολο, καθώς η επαφή μου με τα παιδιά δεν ήταν καθημερινή. Επιπλέον, η μικτή τάξη (3-5 ετών) αλλά και ο τρόπος που ήταν συνηθισμένα τα παιδιά να δουλεύουν με τη νηπιαγωγό της τάξης αποτελούσαν παράγοντες οι οποίοι με περιόρισαν. Χρησιμοποίησα τεχνικές του θεατρικού παιχνιδιού στις οποίες τα παιδιά ανταποκρίνονταν στο μέγιστο. Καθημερινά αναστοχαζόμουν τον τρόπο διδασκαλίας μου στην τάξη με βάση το θεωρητικό υπόβαθρο που διδασκόμουν στο Πανεπιστήμιο και αναλόγως προσάρμοζα τις διδακτικές μου στρατηγικές. Για παράδειγμα, προσπαθούσα να μην διδάσκω επιφανειακά πολλούς στόχους, αλλά να εστιάζω σε συγκεκριμένους και εφικτούς στόχους, αναπτύσσοντας το θέμα εις βάθος.

Ιδιαίτερα σημαντικό ήταν το μάθημα που πήρα από τα ίδια τα παιδιά. Κατάλαβα ότι όταν δεν ανταποκρίνονται στη διδασκαλία δεν φταίνε εκείνα, αλλά ο διδακτικός μου σχεδιασμός. Επομένως, η αποτελεσματική διδασκαλία είναι αυτή που βασίζεται στα ενδιαφέροντα και το ηλικιακό επίπεδο των παιδιών.

Τέλος, η σχολική εμπειρία αποτελεί ένα όμορφο ταξίδι μέσα από το οποίο σου δίνεται η ευκαιρία να συνδυάσεις τη θεωρία με την πράξη βελτιώνοντας συνεχώς τη διδακτική πράξη.

SHARE
Published On: 16 Σεπτεμβρίου, 2023|Categories: Blog, OISTOS|
Αναστοχαστικό ημερολόγιο από τη φοιτήτρια Προδημοτικής Εκπαίδευσης Θεοδώρα Ονησιφόρου
Αναστοχαστικό ημερολόγιο από τη φοιτήτρια Δημοτικής Εκπαίδευσης Βασιλεία Γεωργίου

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ομιλία Καθηγήτριας Άρτεμις Σπύρου, Michigan State University, στην τελετή αποφοίτησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής 2023

H Καθηγήτρια Πυρηνικής Φυσικής στο Michigan State University, Άρτεμη Σπύρου μίλησε στους/στις αποφοίτους μας για το πάθος, τη δημιουργικότητα, την ευφυΐα, την ανθεκτικότητα στις δυσκολίες και την εύρεση λύσεων∙ κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό ερευνητή και έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό.

Αριστεύσαντες απόφοιτοι του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023

Οι απόφοιτοι μοιράζονται τις εμπειρίες και τα εφόδια που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη και την περηφάνια τους για το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.  

Βραβείο κοινωνικής προσφοράς

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Λευκωσίας έχουν κρίνει τη Βασιλεία Γεωργίου, απόφοιτο του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και την Αναστασία Γεώργα, απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, άξιες να λάβουν το βραβείο κοινωνικής προσφοράς για το ήθος που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των σπουδών, τον παιδιόθεν ζήλο τους για ανιδιοτελή πνευματική, ψυχολογική και έμπρακτη προσφορά στον συνάνθρωπό τους.

Go to Top