Educational Psychology
(MSc, 3 Semesters) – E-Learning/Distance Learning (Online)
Duration
3 Semesters
Qualification Awarded
Master of Science in Educational Psychology
Level of Qualification
Master Degree (2nd Cycle)
Language of Instruction
Greek
Mode of Study
E-Learning/Distance Learning (Online)
Minimum ECTs Credits
90
Request Information
Educational Psychology (MSc, 3 Semesters) – E-Learning/Distance Learning (Online)
Duration | 3 Semesters |
Qualification Awarded | Master of Science in Educational Psychology |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | E-Learning/Distance Learning (Online) |
Minimum ECTS Credits | 90 |
Request Information
Προφίλ του προγράμματος σπουδών
Ο γενικός στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη επιστημονικής γνώσης στη θεωρία και στην εφαρμογή των ψυχολογικών και κοινωνικών διαδικασιών που διέπουν τη διδασκαλία και τη μάθηση.
Το πρόγραμμα απευθύνεται ιδιαίτερα σε άτομα που εργάζονται ή ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν καριέρα ως εκπαιδευτικοί. Ο κλάδος της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ορίζεται, σε γενικές γραμμές, ως η μελέτη των μαθητών, της μάθησης και της διδασκαλίας. Σπουδές σε αυτό τον κλάδο μπορούν να εμπλουτίσουν το έργο αυτών που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μπορούν να παρέχουν το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο που θα καθοδηγήσει τη διδασκαλία τους με στόχο να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών και να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους μαθητές τους να προοδεύσουν σε ακαδημαϊκό και προσωπικό επίπεδο. Ένας επιτυχημένος εκπαιδευτικός είναι σε θέση να δώσει κίνητρα στους μαθητές, να διαχειριστεί με επιτυχία την τάξη, να αξιολογήσει τις προγενέστερες γνώσεις των μαθητών, να μεταδώσει με επιτυχία ιδέες, να εξυπηρετήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, να αναπτύξουν κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίες και να χρησιμοποιήσουν κατάλληλες μεθόδους αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες με την κατανόηση και εφαρμογή σχετικών ψυχολογικών θεωριών και θεωριών μάθησης. Το πρόγραμμα στόχο έχει να ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να δουν τον εαυτό τους ως ενασχολούμενοι μαθητές (engaged learners) οι οποίοι συνεχώς ψάχνουν να βρουν και να εξετάσουν καλύτερους τρόπου να βοηθήσουν τους μαθητές τους να επιτύχουν τους στόχους τους. Κεντρικός στόχος του προγράμματος είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις των φοιτητών σχετικά με τους τρόπους που η ανάπτυξη του ατόμου και οι ατομικές διαφορές επηρεάζουν τη μάθηση καθώς και τις συνέπειες που δύναται να έχουν αυτές οι παράμετροι στη διδασκαλία. Άλλος επί μέρους στόχος είναι να αναπτύξει κριτική την σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης της μάθησης. Τέλος, το πρόγραμμα έχει στόχο να εκπαιδεύσει τους φοιτητές στη χρήση μεθοδολογικών και στατιστικών εργαλείων για τη διερεύνηση σύγχρονων θεμάτων εκπαιδευτικής ψυχολογίας.
Ευκαιρίες Εργοδότησης
Σπουδές σε αυτό τον κλάδο μπορούν να εμπλουτίσουν το έργο αυτών που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση παρέχοντας το βασικό θεωρητικό υπόβαθρο που θα καθοδηγήσει τη διδασκαλία τους με στόχο να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών έτσι ώστε να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους μαθητές τους να προοδεύσουν σε ακαδημαϊκό και προσωπικό επίπεδο. Πιο συγκεκριμένα, το Εκ Αποστάσεως Μεταπτυχιακό στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία αναπτύσσει τις ικανότητες των φοιτητών να κατανοούν και να εφαρμόζουν αρχές επιστημονικής έρευνας στη διδασκαλία για βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης. Είναι ένα σημαντικό προσόν στην επιδίωξη για προαγωγή και ανέλιξη στον τομέα της εκπαίδευσης.
Απόφοιτοι του προγράμματος έχουν πετύχει θέσεις εργασίας στον τομέα της Εκπαίδευσης, έχουν χρησιμοποιήσει το μεταπτυχιακό για να κερδίσουν προαγωγές στο χώρο εργασίας τους ή/και έχουν τύχει αποδοχής για διδακτορικές σπουδές σε διάφορα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Το πρόγραμμα προετοιμάζει επίσης τους απόφοιτους για ακαδημαϊκή καριέρα στον τομέα της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας μέσω της επιλογής εκπόνησης Μεταπτυχιακής Εργασίας. Η εκπόνηση ενός ουσιαστικού ερευνητικού έργου καθιστά απόφοιτους που επιθυμούν να επιδιώξουν διδακτορικές σπουδές στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία, στην Εκπαίδευση ή σε άλλο παρεμφερή κλάδο πολύ καλούς υποψήφιους.
Κριτήρια Εισδοχής
Οι αιτήσεις για εισδοχή στο πρόγραμμα αξιολογούνται μόνο από τους υποψηφίους που πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια εισόδου, όπως περιγράφονται παρακάτω:
- Πτυχίο στην Ψυχολογία, Εκπαίδευση ή άλλο συγγενικό κλάδο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο (π.χ. από Αμερική, Ευρώπη ή άλλο αναγνωρισμένο ισοδύναμο προσόν), με βαθμό GPA0 (Αμερικάνικα Πτυχία) ή Upper Second Class Division Honors (Βρετανικά Πτυχία) ή 6.5 (Ελληνικά Πανεπιστήμια).
- Γνώση της Αγγλικής Γλώσσας – Οι φοιτητές πληρούν τις απαιτήσεις αγγλικής γλώσσας εάν το πρώτο πτυχίο τους ήταν στην αγγλική γλώσσα. Σε αντίθετη περίπτωση, απαιτείται TOEFL με βαθμολογία 550 στην εξέταση ή 213 στο ηλεκτρονικό τεστ, ή GCSE “O” Level με “C” ή IELTS με βαθμολογία 6,5 ή να επιτύχουν βαθμό τοποθέτησης στο ENGL-100 με βάση την εξέταση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
Εκτός από τα παραπάνω, η τελική απόφαση εισδοχής στο πρόγραμμα ζυγίζει επίσης τα εξής στοιχεία: επίδοση σε προσωπική συνέντευξη, προηγούμενη εκπαιδευτική και ερευνητική εμπειρία, έκθεση προσωπικών στόχων και ερευνητικών ενδιαφερόντων, άλλοι σχετικοί μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Ψυχολογία, και συστάσεις.
Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει συνήθως μια ολοκληρωμένη τελική εξέταση και την συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη. Οι βαθμοί A, B, C κ.ο.κ, υπολογίζονται με βάση το βάρος της τελικής εξέτασης και την συνεχής αξιολόγησης και την πραγματική αριθμητική βαθμολογία που λαμβάνεται σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση τους βαθμούς σε κάθε μάθημα υπολογίζονται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο αθροιστικός μέσος όρος (CPA).
Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι αξιολόγησης. Παρόλο που υπάρχουν γενικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την αξιολόγηση της προόδου των φοιτητών στα μαθήματα, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν αξιολογούνται όλα τα μαθήματα με την ίδια μέθοδο. Η επιλογή των μεθόδων αξιολόγησης σε κάθε μάθημα εξαρτάται από τα προβλεπόμενα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με το γνωστικό υποκείμενο, καθώς και τις αναμενόμενες δεξιότητες και ικανότητες. Η χρήση ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης είναι σημαντική έτσι ώστε οι καθηγητές να εξασφαλίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των γνώσεων που αποκτήθηκαν από το μαθητή και να βεβαιωθούν ότι ανταποκρίνονται όσο το δυνατό καλύτερα στις δυνατότητες και ανάγκες των φοιτητών.
Για την αξιολόγηση της μάθησης θα χρησιμοποιηθούν τόσο διαμορφωτικές (formative) όσο και συνολικές (summative) μέθοδοι αξιολόγησης, και μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, γραπτές εξετάσεις (με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και εκθέσεις), δοκίμια, κριτική θεώρηση ερευνητικών άρθρων, ετοιμασία ερευνητικών προτάσεων, συγγραφή ερευνητικών εκθέσεων, και παρουσιάσεις στην τάξη από τους φοιτητές.
Ο μεταπτυχιακός τίτλος MSc στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία απονέμεται μετά τη συμπλήρωση 90 μονάδων ECTS.
Με τη συμπλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα μπορούν να:
- Αξιολογούν κριτικά τις βασικές θεωρητικές έννοιες της εκπαιδευτικής ψυχολογίας.
- Εκτιμούν τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και να αξιολογούν κριτικά τα βασικά ευρήματα σύγχρονων ερευνών που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διδασκαλία.
- Αξιολογούν τις ψυχολογικές και εκπαιδευτικές αρχές που μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, καθώς και να συγκρίνουν κριτικά την καταλληλότητα διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας σε διάφορα πλαίσια μάθησης (πχ. ατομικό, ομαδικό, επίσημο, ανεπίσημο).
- Κατανοούν τις επιδράσεις των ατομικών διαφορών (πχ. φύλο, δείκτης νοημοσύνης, προσωπικότητα, πολιτισμική ποικιλότητα) στη μάθηση.
- Συζητούν και να αξιολογούν τη συνεισφορά της έρευνας στον τομέα της γνωστικής ψυχολογίας (σχετικά με τη μνήμη, επίλυση προβλημάτων, αντίληψη, προσοχή) στη διδασκαλία και στη μάθηση.
- Εξηγούν τα αίτια και τις επιδράσεις ποικίλων μαθησιακών δυσκολιών και να συζητούν το ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα στο πλαίσιο της ειδικής και συμπεριληπτικής (inclusive) εκπαίδευσης.
- Ενδυναμώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το ρόλο του εκπαιδευτικού / σχολικού ψυχολόγου στη διαγνωστική αξιολόγηση, συμβουλευτική αγωγή και στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.
- Αξιολογήσουν κριτικά τη συνεισφορά της νευροεπιστήμης στην κατανόηση της ανθρώπινης μάθησης.
- Χρησιμοποιούν ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους έρευνας και ανάλυσης για τη διερεύνηση διαφόρων εκπαιδευτικών ερωτημάτων.
- Επεξηγούν και αξιολογούν κριτικά τις ερευνητικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στον τομέα της εκπαιδευτικής ψυχολογίας και να επιδείξουν ικανότητες στην ετοιμασία ερευνητικών προτάσεων και στη διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας.
Section: A – Υποχρεωτικά Μαθήματα
Min. ECTS Credits: 60 Max. ECTS Credits: 60
Notes:
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-500DL | Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης | 10 |
PSYM-501DL | Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές | 10 |
PSYM-502DL | Δυσκολίες Μάθησης | 10 |
PSYM-503DL | Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις | 10 |
PSYM-504DL | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 10 |
PSYM-506DL | Μέθοδοι Έρευνας | 10 |
Section: B Μαθήματα Επιλογής
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Notes: 1) Το μάθημα PSYM-691AD έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYM-506.
2) Το μάθημα PSYM-691ΒD έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYM-691A.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-630DL | Συμπεριληπτική Εκπαίδευση | 10 |
PSYM-631DL | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 10 |
PSYM-634DL | Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων | 10 |
PSYM-635DL | Η Νευροεπιστήμη στην Εκπαίδευση | 10 |
PSYM-637DL | Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη, Μάθηση και Εκπαίδευση | 10 |
PSYM-691AD | Μεταπτυχιακή Εργασία I | 10 |
PSYM-691BD | Μεταπτυχιακή Εργασία II | 10 |
Section: C Unallocated Courses
Min. ECTS Credits: 0 Max. ECTS Credits: 0
Notes:
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-500DL | Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης | 10 |
PSYM-501DL | Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές | 10 |
PSYM-502DL | Δυσκολίες Μάθησης | 10 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-503DL | Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις | 10 |
PSYM-504DL | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 10 |
PSYM-506DL | Μέθοδοι Έρευνας | 10 |
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-631DL | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 10 |
PSYM-634DL | Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων | 10 |
PSYM-635DL | Η Νευροεπιστήμη στην Εκπαίδευση | 10 |
The above semester breakdown is an indicative one. A few of the courses are electives and can be substituted by others. Students may contact their academic advisor and consult their academic pathway found on this website under “Schools & Programmes”.