«Οιστός», Τεύχος 4

2022

Διακρατικές, Διαπανεπιστημιακές Συνεργασίες

Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών

Συνεργασία μεταξύ Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Πανεπιστημίου Πατρών και Γενικής Γραμματείας Ιθαγένειας Υπουργείου Εσωτερικών Ελλάδας

Την έναρξη της συνεργασίας τους με τη Γενική Γραμματεία Ιθαγένειας του Υπουργείου Εσωτερικών Ελλάδας ανακοίνωσαν το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και το Πανεπιστήμιο Πατρών, σε δημοσιογραφική διάσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στις 12 Ιουλίου 2022. Η συνεργασία μεταξύ των τριών μερών εμπίπτει στο πλαίσιο έναρξης του Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση».

Περισσότερες πληροφορίες: https://www.unic.ac.cy/anakoinosi-synergasias-metaxy-p-leykosias-p-patron-kai-genikis-grammateias-ithageneias-ypoyrgeioy-esoterikon-elladas/

Διαπολιτισμική Διδασκαλία και Μάθηση

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, στην Κύπρο, και το Πανεπιστήμιο του Maine στο Farmington (UMF), στις ΗΠΑ εγκαινίασαν μια γόνιμη και πολλά υποσχόμενη συνεργασία με θέμα «Διαπολιτισμική Διδασκαλία και Μάθηση».

Αυτή η εμπειρία μάθησης μέσω διαδικτύου ανέπτυξε τις ικανότητες των υποψηφίων δασκάλων να επικοινωνούν διαπολιτισμικά, εξέτασε διάφορες προσεγγίσεις για την εκμάθηση και τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας και σχεδίασε συλλογικά μαθήματα που υποστήριξαν και τίμησαν την ποικιλομορφία των γλωσσικών, πολιτιστικών και κοινωνικών εμπειριών των μελλοντικών μαθητών των επίδοξων δασκάλων μας.

Οι φοιτητές και από τα δύο πανεπιστήμια ανέπτυξαν τις διαπολιτισμικές, επικοινωνιακές και κοινωνικές τους ικανότητες, μέσω μιας διαρκούς συνεργασίας διερευνώντας τις πολιτισμικές διαφορές και ομοιότητες.

Επιπλέον, οι μαθητές του UNIC βελτίωσαν την κατανόησή τους για την αποτελεσματική διδασκαλία και εκμάθηση των Αγγλικών συγκρίνοντας τη δική τους κατάρτιση και εμπειρία παιδαγωγικών μεθόδων με τους επιβλέποντες συνομηλίκους τους.

Οι φοιτητές χωρισμένοι σε ομάδες, αποτελούμενες τόσο από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας όσο και από το UMF, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν σχέδια μαθημάτων, βασισμένα στους Μύθους του Αισώπου, που αντιπροσώπευαν ένα κοινό όραμα μιας διαπολιτισμικά ανταποκρινόμενης πρακτικής.

Εξ αποστάσεως θερινό σχολείο “Decolonising Research Methodologies”

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Newcastle University του Ηνωμένου Βασιλείου συνδιοργάνωσαν το δεύτερο δωρεάν εξ αποστάσεως θερινό σχολείο με θέμα “Decolonising Research Methodologies”, από τις 11 Ιουλίου έως τις 15 Ιουλίου 2022.

Το θερινό σχολείο, που χρηματοδοτήθηκε από το Global Virtual Exchange & Engagement Fund του Newcastle University, βασίστηκε στις θεωρίες της αποαποικιοποίησης που συνδέονται με θέματα συμπερίληψης μη δυτικών απόψεων, με τις διακρίσεις που γίνονται σε θέματα φυλής, γλώσσας, φύλου και μειονοτήτων στην έρευνα και στην πρακτική. Το θερινό σχολείο βοήθησε τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν τις ερευνητικές τους δυνατότητες, ώστε να προχωρήσουν στην ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.

Διαβάστε περισσότερα στον σύνδεσμο: https://www.unic.ac.cy/panep-leykosias-kai-newcastle-university-syndiorganosan-to-deytero-ex-apostaseos-therino-scholeio/

Η ανάγνωση βιβλίων και η σχέση μας με τη λογοτεχνική ανάγνωση εν καιρώ πανδημίας

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Εργαστήριο Λόγου και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Γενεύης (Unité de grec moderne du Université de Genève), στο διάστημα των δύο προηγούμενων ετών πραγματοποίησε διαδικτυακή έρευνα με σκοπό να διερευνηθεί ο αντίκτυπος της πανδημίας του Covid-19 στην ανάγνωση βιβλίων γενικά και της λογοτεχνίας ειδικότερα.

Στην έρευνα συμμετείχαν 2.067 ερωτηθέντες, 1.202 από την Ελλάδα, 681 από την Κύπρο και 177 από την Ελβετία. Δεδομένου ότι το ερωτηματολόγιο διαμοιράστηκε διαδικτυακά, στην έρευνα απάντησαν αναγνώστες και από άλλες χώρες, όπως από την Αγγλία, τη Γερμανία, τη Δανία, την Ισπανία και τη Νέα Ζηλανδία.

Δείτε μια πρώτη εκτίμηση και ερμηνεία των στοιχείων της έρευνας στον σύνδεσμο: https://www.unic.ac.cy/panep-leykosias-kai-newcastle-university-syndiorganosan-to-deytero-ex-apostaseos-therino-scholeio/

Εξ Αποστάσεως Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης «Σύγχρονο Παιδικό και Εφηβικό Βιβλίο: Αναγνωστικές Προσεγγίσεις και Δημιουργική Γραφή»

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), από τον Οκτώβριο 2021 έως τον Μάιο 2022, πρόσφεραν διαδικτυακά το κοινό εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενο πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο Σύγχρονο Παιδικό και Εφηβικό Βιβλίο: Αναγνωστικές Προσεγγίσεις και Δημιουργική Γραφή. Το πρόγραμμα προσφέρθηκε από Καθηγητές και Μεταδιδακτορικούς Ερευνητές του ΑΠΘ, Καθηγητές των Πανεπιστημίων Λευκωσίας και Θεσσαλίας και Διδάκτορες των Πανεπιστημίων του Cambridge, Newcastle και Λευκωσίας, όλοι/ες εξειδικευμένοι στον τομέα του Παιδικού και Εφηβικού/Νεανικού Βιβλίου. Σημαντική ήταν η συμμετοχή πολυβραβευμένων συγγραφέων παιδικών/νεανικών βιβλίων, αναγνωρισμένων για το σύνολο του έργου τους.

Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο: https://www.unic.ac.cy/ex-apostaseos-moriodotoymeno-programma-epimorfosis-sto-sygchrono-paidiko-kai-efiviko-vivlio/

SHARE
Published On: October 15th, 2022|Categories: Blog, OISTOS|
Διατμηματικές συνεργασίες φοιτητών του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών
Με αφορμή μια εικόνα, φώτισε τις ιστορίες γύρω σου!

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ομιλία Καθηγήτριας Άρτεμις Σπύρου, Michigan State University, στην τελετή αποφοίτησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής 2023

H Καθηγήτρια Πυρηνικής Φυσικής στο Michigan State University, Άρτεμη Σπύρου μίλησε στους/στις αποφοίτους μας για το πάθος, τη δημιουργικότητα, την ευφυΐα, την ανθεκτικότητα στις δυσκολίες και την εύρεση λύσεων∙ κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό ερευνητή και έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό.

Αριστεύσαντες απόφοιτοι του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023

Οι απόφοιτοι μοιράζονται τις εμπειρίες και τα εφόδια που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη και την περηφάνια τους για το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.  

Βραβείο κοινωνικής προσφοράς

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Λευκωσίας έχουν κρίνει τη Βασιλεία Γεωργίου, απόφοιτο του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και την Αναστασία Γεώργα, απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, άξιες να λάβουν το βραβείο κοινωνικής προσφοράς για το ήθος που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των σπουδών, τον παιδιόθεν ζήλο τους για ανιδιοτελή πνευματική, ψυχολογική και έμπρακτη προσφορά στον συνάνθρωπό τους.

Go to Top