Περιγραφή Προγράμματος
Ο κλάδος της Βιολογίας του Ανθρώπου δίνει τις απαραίτητες βάσεις που χρειάζονται οι φοιτητές για να διαπρέψουν στις Βιολογικές/Βιοϊατρικές επιστήμες και τα επαγγέλματα που ασχολούνται με τις βιολογικές λειτουργίες του ανθρώπινου σώματος και τις σχέσεις των λειτουργιών αυτών με την υγεία τόσο του ατόμου όσο και του ευρύτερου πληθυσμού. Το πρόγραμμα προσφέρει την ευκαιρία στο φοιτητή ν’ αποκτήσει ένα τετραετές πτυχίο με την παρακολούθηση σειράς μαθημάτων που επικεντρώνονται στη διεπιστημονική μελέτη της βιολογίας του ανθρώπου, από το μοριακό-κυτταρικό επίπεδο και το ανθρώπινο σώμα, μέχρι το πληθυσμιακό επίπεδο. Ο φοιτητής έχει την ευκαιρία απόκτησης σύγχρονης γνώσης και εφαρμογής σε θέματα υγείας και ασθένειας του ανθρώπινου οργανισμού, σε θέματα προστασίας της υγείας, καθώς επίσης και στις επιπτώσεις της σχέσης του ανθρώπου με τους άλλους οργανισμούς και το περιβάλλον. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μαθήματα θεωρίας με ή χωρίς εργαστηριακή πρακτική, καθώς επίσης και εκπαίδευση στην έρευνα για την απόκτηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στους κλάδους των Βιολογικών/Βιοϊατρικών επιστημών και της Υγείας. Το επιστημονικά καταρτισμένο και προσοντούχο προσωπικό προσφέρει υψηλά επίπεδα διδασκαλίας πανεπιστημιακού επιπέδου και συμβάλλει στην πολυθεματική προσέγγιση του προγράμματος. Το πρόγραμμα έχει σκοπό να προετοιμάσει τους αποφοίτους για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία σε χώρους εργασίας που σχετίζονται με τη διδασκαλία της βιολογίας (πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση), με βιολογικές/βιοϊατρικές αναλύσεις/έρευνες και με θέματα υγείας, δημόσιας υγείας, πολιτικής για την υγεία, καθώς επίσης και για μεταπτυχιακές σπουδές στους εξειδικευμένους κλάδους των βιολογικών/βιοϊατρικών επιστημών και της υγείας. Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας διαθέτει άρτια εξοπλισμένα εργαστήρια Βιολογίας, Βιοχημείας, Μοριακής Βιολογίας, Χημείας κ.τλ., για την εργαστηριακή άσκηση των φοιτητών, την εκτέλεση της ερευνητικής τους εργασίας κ.ά.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
On successful completion of the program, graduates will be able to find employment at various sectors. Potential employment opportunities include: the Education sector (primary and secondary education); the Biomedical sector of public or private Clinical Diagnostic and/or Research Laboratories/Centers; the Pharmaceutical Industry and the Government and/or public/private Organizations/Institutions concerned with Public Health issues.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Upon graduation, students may proceed directly to further postgraduate (MSc, MA, MRes, MPhil) studies for specialization in the various fields of the Biosciences/Biomedical Life and Health Sciences.
Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας επίσης προσφέρει ένα μεταπτυχιακό, MSc στις Βιοϊατρικές Επιστήμες, που οι απόφοιτοι μπορούν να ακολουθήσουν για περαιτέρω σπουδές.
Η αξιολόγηση του μαθήματος αποτελείται συνήθως από μια τελική εξέταση και συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη.
Η βαθμολογία υπολογίζεται βάσει του βάρους της τελικής εξέτασης, της συνεχούς αξιολόγησης και της πραγματικής αριθμητικής βαθμολογίας που λήφθηκε σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση την βαθμολογία των μαθημάτων υπολογίζεται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο γενικός μέσος όρος (CPA).
Ο φοιτητής πρέπει να συμπληρώσει 240 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.
Ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) είναι 2.0. Παρά το γεγονός ότι με το βαθμό ‘D-‘ το μάθημα θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ο απαιτούμενος μέσος όρος είναι το ‘C’ για να επιτευχθεί ο ελάχιστος απαιτούμενος γενικός βαθμός (CPA) 2.0.
- Να παρέχει διεπιστημονική γνώση για την κατανόηση των βιολογικών μηχανισμών, διαδικασιών, των εννοιών και των θεμάτων που σχετίζονται με την ανθρώπινη ζωή και υγεία από το μοριακό/κυτταρικό επίπεδο μέχρι το άτομο.
- Να ενσωματώσει τη θεωρία με την έρευνα στη μελέτη, ανάλυση και ερμηνεία των σύνθετων βιολογικών σχέσεων μεταξύ μορφής και λειτουργίας που έχουν επηρεάσει την εξέλιξη, την ανάπτυξη, την υγεία και τον πολιτισμό του ανθρώπου.
- Να διδάξει τον τρόπο διεργασίας επιστημονικών προσεγγίσεων και τη χρήση μοντέρνας τεχνολογίας στη μελέτη της βιολογίας/υγείας του ανθρώπου, έτσι ώστε να μπορεί ο φοιτητής ν’ αντιμετωπίσει τα επιστημονικά και ηθικά ερωτήματα που σχετίζονται με την ανθρώπινη ζωή.
- Να εμπεδώσει ο φοιτητής τη γνώση των εργαστηριακών μεθόδων και της τεχνολογίας και να αναπτύξει εργαστηριακές δεξιότητες και εμπειρία στη συλλογή, ανάλυση και παρουσίαση βιολογικών δεδομένων.
- Να εμπεδώσει ο φοιτητής την αγάπη για την έρευνα στους τομείς της βιολογίας και να εμπλουτίσει τις ικανότητές του για τη διεξαγωγή μιας αυτόνομης ερευνητικής εργασίας.
- Να ενισχύσει τις ικανότητες του φοιτητή για την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη διά βίου μάθηση, όπως κριτική και αναλυτική σκέψη, ευρηματικότητα, τρόπους επικοινωνίας, χρήση μοντέρνας τεχνολογίας, επαγγελματική και ηθική προσέγγιση στο χώρο της εργασίας.
Section: A – Human Biology Core Requirements
Min. ECTS Credits: 186 Max. ECTS Credits: 186
Notes: Students may choose to complete BIOL-492 or BIOL-492A.
Section: B – Life and Health Sciences Electives
Min. ECTS Credits: 36 Max. ECTS Credits: 36
Notes: Al least 24 ECTS should be selected from one of the following themes: Cell Biology Theme: BIOL-412,413,414,421,422,423,431,461,472,481. Human Health Theme: BIOL-402,403,431,441,442,443,444,451,473.
Section: C – General Education Courses
Min. ECTS Credits: 18 Max. ECTS Credits: 18
Notes:
Course Code |
Course Title |
ECTS Credits |
ANTH-105 |
Cultural Anthropology |
6 |
ART-110 |
Introduction to Visual Arts |
6 |
ART-111 |
Greek Art |
6 |
BADM-231 |
Business Communications |
6 |
BADM-332 |
Technical Writing and Research |
6 |
COMM-200 |
Business and Professional Communication |
6 |
COMP-150 |
Microcomputer Applications |
6 |
COMP-151 |
Computer Fundamentals |
6 |
EDUS-411 |
Science Teaching Methods |
6 |
ENGL-100 |
Basic Writing |
6 |
ENGL-101 |
English Composition |
6 |
ENGL-102 |
Western World Literature and Composition |
6 |
ESCI-200 |
Society and Environment |
6 |
HIST-201 |
World History to 1500 |
6 |
HIST-265 |
The US and World History Since 1945 |
6 |
MATH-180 |
Algebra and Trigonometry |
6 |
MULT-160 |
Introduction to Multimedia |
6 |
MULT-161 |
Interactive Multimedia Development |
6 |
MUS-110 |
Introduction to Music |
6 |
PHIL-120 |
Ethics |
6 |
PSY-111 |
General Psychology II |
6 |
PSY-210 |
Social Psychology |
6 |
PSY-240 |
Abnormal Psychology |
6 |
PSY-330 |
Psychology of Gender |
6 |
REL-250A |
Ancient and Medieval Christian Thought |
6 |
SOC-101 |
Principles of Sociology |
6 |
UNIC-100 |
University Experience |
6 |
Semester 1
Course ID |
Course Title |
ECTS Credits |
BIOL-101 |
General Biology I |
6 |
CHEM-105 |
General Chemistry |
6 |
MATH-192 |
Calculus for the Life Sciences I |
6 |
PHYS-110 |
Elements of Physics |
6 |
PSY-110 |
General Psychology I |
6 |
Semester 2
Semester 3
Semester 4
Course ID |
Course Title |
ECTS Credits |
CHEM-245 |
Organic Chemistry |
6 |
BIOL-206 |
Human Anatomy and Physiology II |
6 |
BIOL-241 |
Immunology |
6 |
BIOL-251 |
Introduction to Microbiology and Virology |
6 |
PSY-111 |
General Psychology II |
6 |
EDUS-411 |
Science Teaching Methods |
6 |
Semester 5
Course ID |
Course Title |
ECTS Credits |
BIOL-301 |
Developmental Biology and Human Embryology |
8 |
BIOL-311 |
Molecular Biology |
8 |
BIOL-321 |
Biochemistry I |
8 |
HIST-201 |
World History to 1500 |
6 |
Semester 6
Course ID |
Course Title |
ECTS Credits |
BIOL-303 |
Human Biological Variation |
6 |
BIOL-322 |
Biochemistry II |
8 |
BIOL-371 |
Drug Action and Toxicology |
8 |
BIOL-323 |
Molecular Basis to Health and Disease |
8 |
Semester 7
Semester 8
Course ID |
Course Title |
ECTS Credits |
BIOL-492 |
Research Project II |
10 |
BIOL-312 |
Bioanalytical Techniques and Instrumentation |
8 |
BIOL-461 |
Cellular Neuroscience |
6 |
BIOL-451 |
Environmental Health |
6 |
The above semester breakdown is an indicative one. A few of the courses are electives and can be substituted by others. Students may contact their academic advisor and consult their academic pathway found on this website under “Schools & Programmes”.