Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνουμε ότι η Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το ΤΕΕΑΠΗ (Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία) και την Έδρα UNESCO, συνδιοργάνωσαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο: “Διαχείριση της Διαφορετικότητας και Παροχή Ίσων Ευκαιριών σε Όλους τους Μαθητές”.

Τα παιδιά έρχονται στο σχολείο μεταφέροντας ιδιαιτερότητες και ανισότητες που προκύπτουν από κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες, όπως είναι η κοινωνική και οικονομική τους προέλευση, αλλά και από ατομικούς παράγοντες. Η άποψη ότι το σχολείο μπορεί να συμπεριλάβει όλους τους μαθητές συνδέεται με τα θεμελιακά ανθρώπινα δικαιώματα, τη δημιουργία κλίματος αμοιβαίας αποδοχής και σεβασμού μέσα στη σχολική κοινότητα. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν να παρουσιάσει πώς μπορεί να γίνει πράξη η διαχείριση της διαφορετικότητας σε διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης ώστε κάθε παιδί να αισθάνεται αποδεκτό και ισότιμο μέλος της σχολικής κοινότητας και να λαμβάνει ίσες ευκαιρίες στη διδασκαλία και στη μάθηση, ανεξάρτητα από τις δυνάμεις ή τις αδυναμίες του.

Χαιρετισμούς απεύθυναν:

Ο καθηγητής Βασίλειος Κόμης, Κοσμήτορας, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών, ο καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης, Κοσμήτορας, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και ο Αιμίλιος Σολωμού, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Διοίκησης – Διευθυντής της Έδρας UNESCO Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Εισηγητές του σεμιναρίου και θέματα ομιλιών

  • Δημήτριος Ζησιμόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης
    Σχεδιασμός διαφοροποιημένης διδασκαλίας για όλους τους μαθητές
  • Θεώνη Μαυρογιάννη, Εκπαιδευτική Ψυχολόγος
    Πρακτικές που ενισχύουν την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές
  • Χριστίνα Χατζησωτηρίου, Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
    Βελτιώνοντας το διαπολιτισμικό σχολείο
  • Κώστας Πόρποδας, Ομότιμος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών
    H αναγκαιότητα της Γνωστικής Ψυχολογίας για τη διαχείριση των ατομικών διαφορών και των ίσων ευκαιριών στη μάθηση και στην αντιμετώπιση των δυσκολιών της
  • Γεράσιμος Κουστουράκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών
    Η συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις σχολικές τάξεις μέσα από την οπτική των νηπιαγωγών
  • Σπύρος Παπαδάκης, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής
    Διαφοροποιημένη διδασκαλία και υποστήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τη βοήθεια προηγμένων συστημάτων διαχείρισης μάθησης

Το σεμινάριο έκλεισε με συζήτηση πάνω στα θέματα που παρουσιάστηκαν, την οποία συντόνισε ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Κος Παναγιώτης Αγγελίδης.

Παρακολουθήστε αποσπάσματα από τις πιο πάνω ομιλίες στον εξής σύνδεσμο.