Education Sciences – Educational Leadership and Administration (MEd, 3 Semesters) – Distance Learning
Duration | 3 Semesters |
Qualification Awarded | Master of Education Sciences – Educational Leadership and Administration |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | Distance Learning |
Minimum ECTS Credits | 90 |
Request Information
Περιγραφή Προγράμματος
Σκοπός
Ο σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον φοιτητή να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσής του μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον φοιτητή να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.
Στόχοι
- Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης.
- Να αντιλαμβάνονται τη σχολική μονάδα ως ανοικτό σύστημα, το οποίο, από τη μια, βρίσκεται σε διαλεκτική σχέση με το ευρύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί και, από την άλλη, ρυθμίζει ορθολογιστικά τη δράση του για αξιοποίηση των εισροών που δέχεται, για τη μεθόδευση των διαδικασιών που ακολουθεί και για τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητάς του.
- Να αντιλαμβάνονται τη δυναμική της ομάδας και να αξιοποιούν το ανθρώπινο δυναμικό του σχολικού οργανισμού για τη μετατροπή του σε μανθάνουσα κοινότητα.
- Να ασκηθούν σε δεξιότητες οργάνωσης, διοίκησης και ηγεσίας όπως: επικοινωνία, λήψη αποφάσεων, προγραμματισμός, οργάνωση και προεδρία συνεδρίας, ανάπτυξη προσωπικού, αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
- Να εμβαθύνουν στη θεωρία και τη μεθόδευση εισαγωγής καινοτομιών στην εκπαίδευση, στην παρακολούθηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας, στην αξιολόγηση προσωπικού και στην αξιολόγηση προγραμμάτων και σχολικού έργου.
- Να μελετήσουν σε βάθος θεωρητικά θέματα της εκπαίδευσης, όπως αυτά προκύπτουν μέσα από τη φιλοσοφική, κοινωνιολογική και ψυχολογική θεώρησή της.
- Να αξιοποιούν τα αποτελέσματα ερευνών, αναφορικά με την άσκηση ρόλων στην εκπαίδευση και την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ταυτόχρονα, να γίνουν ικανοί να προγραμματίζουν και να ολοκληρώνουν έρευνα δράσης για σκοπούς αυτοβελτίωσης.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Οι πτυχιούχοι του προγράμματος έχουν τις παρακάτω επιλογές:
- Να επιδιώξουν διοικητική θέση σε επίπεδο σχολείου (π.χ. Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής) ή/και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (π.χ. Επιθεωρητής).
- Να εργαστούν ως επιμορφωτές στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
- Να καταλάβουν ακαδημαϊκή θέση σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του Προγράμματος μπορούν να επιδιώξουν σπουδές διδακτορικού επιπέδου.
Διαδικασία αίτησης
Για να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης της αίτησής σας, θα χρειαστεί να υποβάλετε τα ακόλουθα έγγραφα:
- Αίτηση Εισδοχής.
- Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
- Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του υποψηφίου, το βιογραφικό του, καθώς επίσης οι προσδοκίες του από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του.
Τα μαθήματα περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και την τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας περίπου 40%. Γι’ αυτή την αξιολόγηση μπορεί να γίνεται, επιλεκτικά, εκπόνηση εργασίας, ατομική ή/και ομαδική παρουσίαση και ενδιάμεση εξέταση. Υπάρχει, επίσης, τελική αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας, ο οποίος κυμαίνεται στο 60%. Ο φοιτητής ενημερώνεται για την επίδοσή του στο κάθε μάθημα. Οι βαθμοί των επιμέρους μαθημάτων συμψηφίζονται και, με βάση ειδικό λογάριθμο, υπολογίζεται ο σταθμικός μέσος όρος του εξαμήνου και ο αθροιστικός σταθμικός μέσος όρος για το σύνολο των σπουδών.
Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.
Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να ακολουθήσει ένα από δυο Σχήματα: Σχήμα Α και Σχήμα Β.
Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Α πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
- Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
- Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα (27 ECTS) της Κατεύθυνσης (54 ECTS)
- Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Β πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
- Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
- Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και ένα επιλεγόμενο μάθημα (9 ECTS) της Κατεύθυνσης (36 ECTS)
- Μεταπτυχιακή Εργασία (18 ECTS)
- Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
Upon completion of the program, students are expected to be able:
- To delve into the basic literature of their concentration.
- To understand basic concepts, principles and models of their chosen concentration and to transfer that knowledge in the school context.
- To critically examine research results in the concentration and their implications as regards the problems faced by the school and the education system.
- To identify problems at school and system level and design research to solve them.
- To critically analyze educational problems examining their sociological, psychological and philosophical dimensions and design action to solve them.
- To take on leadership roles related to their concentration, focusing on the improvement of current practices or the introduction of new procedures.
- To contribute in the modernisation of practices implemented in their concentration, e.g. school administration, quality instruction, coeducation.
- To implement skills gained to face everyday problems, e.g. student/system/program evaluation, decision planning and making, communication with internal and external audiences, mentoring, training and development.
- To utilise human resources during the introduction of innovation and new practices and procedures.
- To act as agents of change and innovation and support attempts for improvement.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-510DG | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-511DG | Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-512DG | Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική | 10 |
EDUC-610DG | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-500DG | Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-501DG | Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-502DG | Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-504DG | Συγκριτική Παιδαγωγική | 10 |
EDUC-505DG | Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-570DG | Έννοιες, Αρχές και Μοντέλα Εκπαιδευτικής Διοίκησης | 10 |
EDUC-572DG | Παρατήρηση και Αξιολόγηση στις Διδασκαλίας | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-553DG | Εκπαιδευτική Διοίκηση και Τεχνολογία | 10 |
EDUC-568DG | Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας | 10 |
EDUC-571DG | Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου | 10 |
EDUC-573DG | Αποτελεσματικότητα και Βελτίωση Σχολείου | 10 |
EDUC-574DG | Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-575DG | Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού | 10 |
EDUC-576DG | Αυτοαξιολόγηση Σχολείου | 10 |
EDUC-577DG | Προγραμματισμός και Λήψη Αποφάσεων στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-578DG | Πολιτική, Δημοκρατία και Εκπαιδευτική Ηγεσία | 10 |
EDUC-579DG | Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία | 10 |
EDUC-671DG | Εκπαιδευτική Πολιτική | 10 |
EDUC-697DG | Εξατομικευμένη Μελέτη | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-699DG | Μεταπτυχιακή Εργασία | 30 |
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-500DL | Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-510DG | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-570DL | Έννοιες, Αρχές και Μοντέλα Εκπαιδευτικής Διοίκησης | 9 |
EDUC-591DL | Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης | 3 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-571DL | Οργάνωση και Διοίκηση Σχολείου | 9 |
EDUC-574DL | Εισαγωγή Καινοτομιών στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-592DL | Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων | 3 |
EDUC-610DL | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 9 |
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-553DL | Εκπαιδευτική Διοίκηση και Τεχνολογία | 9 |
EDUC-572DL | Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας | 9 |
EDUC-576DL | Αυτοαξιολόγηση Σχολείου | 9 |
EDUC-593DL | Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων | 3 |