Educational Psychology (MSc, 1.5 Years or 3 Semesters)
Duration | 1.5 years |
Qualification Awarded | Master of Science in Educational Psychology |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | Full-time or Part-time |
Minimum ECTS Credits | 90 |
Request Information
Profile of the Programme
The general objective of the program is to develop scientific knowledge in the theories and applications of psychological and social processes that underlie teaching and learning.
The program is suitable for individuals working or planning to follow a career as educators. Educational psychology as an academic discipline is broadly defined as the study of learners, learning and teaching. Studies in educational psychology can inform the work of individuals working or wishing to work as educators in primary, secondary or tertiary education. It can provide the basic theoretical foundations to inform their teaching practice in order to improve student learning outcomes and help all students become the best they can be at an academic and personal level. A successful teacher is able to motivate students, manage the classroom, assess student’s prior knowledge, communicate ideas effectively, address individual student needs, develop appropriate teaching strategies and implement suitable assessment procedures. Teachers can develop these skills through understanding and applying relevant psychological and learning theories. The program aims at inviting educators see themselves as engaged learners, i.e. professionals who continuously seek to find and test better ways to help their students succeed. The central aim of this program is to enrich students’ understanding of how development (typical and atypical) and individual differences affect learning, as well as developing critical thinking in evaluating the appropriateness of teaching methods aiming at improving student learning. Another aim is to train students in the use of methodological and statistical tools in the investigation of contemporary issues of relevance to educational psychology.
Career Prospects
Studies in this field can enrich the work of those working or planning to work as educators in primary, secondary or tertiary education by providing the theoretical foundation to guide teaching practice aiming at improving student learning outcomes so that they are able to help students develop academically and personally. More specifically, the MSc Educational Psychology develops students’ skills in understanding and using scientific research principles in teaching to improve teaching practice. It is an important qualification in the pursuit of promotion in the field of education.
Graduates of the program have been able to obtain jobs in the education sector, have used this degree to gain job promotions and/or have been accepted for doctoral studies in various higher education institutions.
Access to Further Studies
The program also prepares graduates for an academic career in the field of Educational Psychology through the option of conducting a Master’s Thesis. Completing a substantive piece of research work makes graduates wishing to pursue doctoral studies in Educational Psychology, Education or other cognate area very good candidates.
Κριτήρια Εισδοχής
Οι αιτήσεις για εισδοχή στο πρόγραμμα αξιολογούνται μόνο από τους υποψηφίους που πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια εισόδου, όπως περιγράφονται παρακάτω:
- Πτυχίο στην Ψυχολογία, Εκπαίδευση ή άλλο συγγενικό κλάδο από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο (π.χ. από Αμερική, Ευρώπη ή άλλο αναγνωρισμένο ισοδύναμο προσόν), με βαθμό GPA0 (Αμερικάνικα Πτυχία) ή Upper Second Class Division Honors (Βρετανικά Πτυχία) ή 6.5 (Ελληνικά Πανεπιστήμια).
- Γνώση της Αγγλικής Γλώσσας – Οι φοιτητές πληρούν τις απαιτήσεις αγγλικής γλώσσας εάν το πρώτο πτυχίο τους ήταν στην αγγλική γλώσσα. Σε αντίθετη περίπτωση, απαιτείται TOEFL με βαθμολογία 550 στην εξέταση ή 213 στο ηλεκτρονικό τεστ, ή GCSE “O” Level με “C” ή IELTS με βαθμολογία 6,5 ή να επιτύχουν βαθμό τοποθέτησης στο ENGL-100 με βάση την εξέταση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
Εκτός από τα παραπάνω, η τελική απόφαση εισδοχής στο πρόγραμμα ζυγίζει επίσης τα εξής στοιχεία: επίδοση σε προσωπική συνέντευξη, προηγούμενη εκπαιδευτική και ερευνητική εμπειρία, έκθεση προσωπικών στόχων και ερευνητικών ενδιαφερόντων, άλλοι σχετικοί μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Ψυχολογία, και συστάσεις.
Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει συνήθως μια ολοκληρωμένη τελική εξέταση και την συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη. Οι βαθμοί A, B, C κ.ο.κ, υπολογίζονται με βάση το βάρος της τελικής εξέτασης και την συνεχής αξιολόγησης και την πραγματική αριθμητική βαθμολογία που λαμβάνεται σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση τους βαθμούς σε κάθε μάθημα υπολογίζονται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο αθροιστικός μέσος όρος (CPA).
Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι αξιολόγησης. Παρόλο που υπάρχουν γενικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την αξιολόγηση της προόδου των φοιτητών στα μαθήματα, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν αξιολογούνται όλα τα μαθήματα με την ίδια μέθοδο. Η επιλογή των μεθόδων αξιολόγησης σε κάθε μάθημα εξαρτάται από τα προβλεπόμενα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με το γνωστικό υποκείμενο, καθώς και τις αναμενόμενες δεξιότητες και ικανότητες. Η χρήση ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης είναι σημαντική έτσι ώστε οι καθηγητές να εξασφαλίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των γνώσεων που αποκτήθηκαν από το μαθητή και να βεβαιωθούν ότι ανταποκρίνονται όσο το δυνατό καλύτερα στις δυνατότητες και ανάγκες των φοιτητών.
Για την αξιολόγηση της μάθησης θα χρησιμοποιηθούν τόσο διαμορφωτικές (formative) όσο και συνολικές (summative) μέθοδοι αξιολόγησης, και μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, γραπτές εξετάσεις (με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και εκθέσεις), δοκίμια, κριτική θεώρηση ερευνητικών άρθρων, ετοιμασία ερευνητικών προτάσεων, συγγραφή ερευνητικών εκθέσεων, και παρουσιάσεις στην τάξη από τους φοιτητές.
Ο μεταπτυχιακός τίτλος MSc στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία απονέμεται μετά τη συμπλήρωση 90 μονάδων ECTS.
Με τη συμπλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές θα μπορούν να:
- Αξιολογούν κριτικά τις βασικές θεωρητικές έννοιες της εκπαιδευτικής ψυχολογίας.
- Εκτιμούν τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και να αξιολογούν κριτικά τα βασικά ευρήματα σύγχρονων ερευνών που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διδασκαλία.
- Αξιολογούν τις ψυχολογικές και εκπαιδευτικές αρχές που μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, καθώς και να συγκρίνουν κριτικά την καταλληλότητα διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας σε διάφορα πλαίσια μάθησης (πχ. ατομικό, ομαδικό, επίσημο, ανεπίσημο).
- Κατανοούν τις επιδράσεις των ατομικών διαφορών (πχ. φύλο, δείκτης νοημοσύνης, προσωπικότητα, πολιτισμική ποικιλότητα) στη μάθηση.
- Συζητούν και να αξιολογούν τη συνεισφορά της έρευνας στον τομέα της γνωστικής ψυχολογίας (σχετικά με τη μνήμη, επίλυση προβλημάτων, αντίληψη, προσοχή) στη διδασκαλία και στη μάθηση.
- Εξηγούν τα αίτια και τις επιδράσεις ποικίλων μαθησιακών δυσκολιών και να συζητούν το ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα στο πλαίσιο της ειδικής και συμπεριληπτικής (inclusive) εκπαίδευσης.
- Ενδυναμώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το ρόλο του εκπαιδευτικού / σχολικού ψυχολόγου στη διαγνωστική αξιολόγηση, συμβουλευτική αγωγή και στο σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.
- Αξιολογήσουν κριτικά τη συνεισφορά της νευροεπιστήμης στην κατανόηση της ανθρώπινης μάθησης.
- Χρησιμοποιούν ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους έρευνας και ανάλυσης για τη διερεύνηση διαφόρων εκπαιδευτικών ερωτημάτων.
- Επεξηγούν και αξιολογούν κριτικά τις ερευνητικές μεθόδους που χρησιμοποιούνται στον τομέα της εκπαιδευτικής ψυχολογίας και να επιδείξουν ικανότητες στην ετοιμασία ερευνητικών προτάσεων και στη διεξαγωγή πρωτότυπης έρευνας.
Section: A – Υποχρεωτικά Μαθήματα
Min. ECTS Credits: 60 Max. ECTS Credits: 60
Notes: Υποχρεωτικά Μαθήματα κοινά και για τις δύο κατευθύνσεις
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-500 | Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης | 10 |
PSYM-501 | Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές | 10 |
PSYM-502 | Δυσκολίες Μάθησης | 10 |
PSYM-503 | Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις | 10 |
PSYM-504 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 10 |
PSYM-506 | Μέθοδοι Έρευνας | 10 |
Section: B Μαθήματα Επιλογής
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Notes: 1) Το μάθημα PSYM-691A έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYM-506.
2) Το μάθημα PSYM-691Β έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYM-691A.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-630 | Συμπεριληπτική Εκπαίδευση | 10 |
PSYM-631 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 10 |
PSYM-634 | Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων | 10 |
PSYM-635 | Η Νευροεπιστήμη στην Εκπαίδευση | 10 |
PSYM-637 | Κοινωνικοσυναισθηματική Ανάπτυξη, Μάθηση και Εκπαίδευση | 10 |
PSYM-691A | Μεταπτυχιακή Εργασία I | 10 |
PSYM-691B | Μεταπτυχιακή Εργασία II | 10 |
Section: C Unallocated Courses
Min. ECTS Credits: 0 Max. ECTS Credits: 0
Notes:
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-500 | Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης | 10 |
PSYM-501 | Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές | 10 |
PSYM-502 | Δυσκολίες Μάθησης | 10 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYM-503 | Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις | 10 |
PSYM-504 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 10 |
PSYM-506 | Μέθοδοι Έρευνας | 10 |