Education Sciences – Theory, Practice and Evaluation of Teaching (MEd, 3 Semesters) – Distance Learning
Duration | 3 Semesters |
Qualification Awarded | Master of Education Sciences – Theory, Practice and Evaluation of Teaching |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | Distance Learning |
Minimum ECTS Credits | 90 |
Request Information
Περιγραφή Προγράμματος
Περιγραφή Προγράμματος
Σκοπός
Ο σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον φοιτητή να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσής του μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, και (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον φοιτητή να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.
Στόχοι
- Να προωθούν και να στηρίζουν την ποιοτική διδασκαλία μέσα από την ανάλυση κοινωνιολογικών, φιλοσοφικών και ψυχολογικών παραδοχών αναφορικά με την οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό της διδασκαλίας, ασκώντας καθοδηγητικό και συμβουλευτικό ρόλο τόσο ως προς την ανάπτυξη προγραμμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας όσο και ως προς την οργάνωση, διεξαγωγή και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να εμβαθύνουν στα πορίσματα ερευνών καθώς και σε μεθοδολογικά ζητήματα αναφορικά με την οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας.
- Να αξιοποιούν τη νεότερη τεχνολογία για σκοπούς διδασκαλίας και μάθησης.
- Να εμβαθύνουν σε θέματα τεχνογνωσίας, κατασκευής δοκιμίων επιτευγμάτων, ανάλυσης και τεκμηρίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και παρακολούθησης της ακαδημαϊκής προόδου των μαθητών.
- Να εφαρμόζουν ποικιλία τεχνικών για συστηματική παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας.
- Να εμβαθύνουν σε θέματα τεχνογνωσίας, τα οποία σχετίζονται με την παιδαγωγική καθοδήγηση και την ανάπτυξη προσωπικού.
- Να ασκούν ρόλο «καταλύτη» σε θέματα ποιοτικής διδασκαλίας, σχολικής κουλτούρας και σχολικού οράματος, καθώς και ανάπτυξης της σχολικής μονάδας, ως συνόλου.
- Να εξετάζουν κριτικά τα αποτελέσματα εκπαιδευτικών ερευνών και τις προεκτάσεις τους στην καθημερινή εργασία της σχολικής μονάδας και να οργανώνουν τη δική τους ερευνητική προσπάθεια.
Προοπτικές Σταδιοδρομίας
Οι πτυχιούχοι του προγράμματος έχουν τις παρακάτω επιλογές:
- Να επιδιώξουν διοικητική θέση σε επίπεδο σχολείου (π.χ. Διευθυντής, Βοηθός Διευθυντής) ή/και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (π.χ. Επιθεωρητής).
- Να εργαστούν ως επιμορφωτές στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
- Να καταλάβουν ακαδημαϊκή θέση σε ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές
Οι απόφοιτοι του Προγράμματος μπορούν να επιδιώξουν σπουδές διδακτορικού επιπέδου.
Διαδικασία αίτησης
Για να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης της αίτησής σας, θα χρειαστεί να υποβάλετε τα ακόλουθα έγγραφα:
- Αίτηση Εισδοχής.
- Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
- Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
- Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του υποψηφίου, το βιογραφικό του, καθώς επίσης οι προσδοκίες του από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του.
Τα μαθήματα περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και την τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας περίπου 40%. Γι’ αυτή την αξιολόγηση μπορεί να γίνεται, επιλεκτικά, εκπόνηση εργασίας, ατομική ή/και ομαδική παρουσίαση και ενδιάμεση εξέταση. Υπάρχει, επίσης, τελική αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας, ο οποίος κυμαίνεται στο 60%. Ο φοιτητής ενημερώνεται για την επίδοσή του στο κάθε μάθημα. Οι βαθμοί των επιμέρους μαθημάτων συμψηφίζονται και, με βάση ειδικό λογάριθμο, υπολογίζεται ο σταθμικός μέσος όρος του εξαμήνου και ο αθροιστικός σταθμικός μέσος όρος για το σύνολο των σπουδών.
Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.
Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να ακολουθήσει ένα από δυο Σχήματα: Σχήμα Α και Σχήμα Β.
Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Α πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
- Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
- Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα (27 ECTS) της Κατεύθυνσης (54 ECTS)
- Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
Φοιτητής που επιλέγει το Σχήμα Β πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:
- Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (18 ECTS)
- Ένα μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (9 ECTS)
- Τρία υποχρεωτικά (27 ECTS) και ένα επιλεγόμενο μάθημα (9 ECTS) της Κατεύθυνσης (36 ECTS)
- Μεταπτυχιακή Εργασία (18 ECTS)
- Τρία Σεμινάρια (9 ECTS)
- Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Κατεύθυνσης.
- Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Κατεύθυνσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
- Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Κατεύθυνση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
- Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
- Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την Κατεύθυνση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
- Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Kατεύθυνση, π.χ. διοίκηση σχολείου, ποιοτική διδασκαλία, συνεκπαίδευση.
- Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/συστήματος/ προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
- Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
- Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-510DG | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-511DG | Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας | 10 |
EDUC-512DG | Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική | 10 |
EDUC-610DG | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-500DG | Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-501DG | Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-502DG | Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 10 |
EDUC-504DG | Συγκριτική Παιδαγωγική | 10 |
EDUC-505DG | Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-533DG | Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων | 10 |
EDUC-560DG | Θεωρία και Μεθοδολογία στις Διδασκαλίας | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-532DG | Σχολικά Βιβλία: Συγγραφή, Αξιολόγηση, Έρευνα | 10 |
EDUC-536DG | Αξιολόγηση Προγραμμάτων | 10 |
EDUC-551DG | Νέες Τεχνολογίες στη Μάθηση | 10 |
EDUC-561DG | Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση | 10 |
EDUC-562DG | Συναισθήματα και Μάθηση | 10 |
EDUC-568DG | Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας | 10 |
EDUC-569DG | Ποιοτική Διδασκαλία: Ερευνητικές Προσεγγίσεις και Αποτελέσματα | 10 |
EDUC-572DG | Παρατήρηση και Αξιολόγηση στις Διδασκαλίας | 10 |
EDUC-575DG | Αρχές και Μοντέλα Επιμόρφωσης και Ανάπτυξης Προσωπικού | 10 |
EDUC-697DG | Εξατομικευμένη Μελέτη | 10 |
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-699DG | Μεταπτυχιακή Εργασία | 30 |
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-501DL | Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση | 9 |
EDUC-510DL | Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας | 9 |
EDUC-560DL | Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας | 9 |
EDUC-591DL | Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης | 3 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-533DL | Βασικές Αρχές και Διαδικασίες Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων | 9 |
EDUC-568DL | Μοντέλα Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας | 9 |
EDUC-592DL | Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων | 3 |
EDUC-610DL | Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση | 9 |
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
EDUC-536DL | Αξιολόγηση Προγραμμάτων | 9 |
EDUC-561DL | Παιδαγωγική και Διδακτική Καθοδήγηση | 9 |
EDUC-572DL | Παρατήρηση και Αξιολόγηση της Διδασκαλίας | 9 |
EDUC-593DL | Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων | 3 |