School Psychology
(MSc, 2.5 Years or 5 Semesters)
Duration
2.5 Years or 5 Semesters
Qualification Awarded
Master of Science in School Psychology
Level of Qualification
Master Degree (2nd Cycle)
Language of Instruction
Greek
Mode of Study
Full-time or Part-time
Minimum ECTs Credits
150
Request Information
School Psychology (MSc, 2.5 Years or 5 Semesters)
Duration | 2.5 Years or 5 Semesters |
Qualification Awarded | Master of Science in School Psychology |
Level of Qualification | Master Degree (2nd Cycle) |
Language of Instruction | Greek |
Mode of Study | Full-time or Part-time |
Minimum ECTS Credits | 150 |
Request Information
Profile of the Programme
The program is aimed at Bachelor of Psychology graduates interested in working in the applied branch of educational psychology, also known as school psychology. This field focuses on identifying barriers to student learning (for example learning difficulties, socio-emotional or behavioural problems in students) and implementing interventions to help overcome them. The main role of school psychologists as practitioners is to provide services to children, youth, and families within the context of educational settings in order to create safe, healthy, and supportive learning environments. Therefore, a central aim of the program is to train students in the application of clinical principles and the use of standardized instruments for the diagnosis, treatment and prevention of behavioral problems, emotional problems and/or learning disabilities, as well as counseling students and parents.
The program requires students to complete Practicum in School Psychology. Practicum leads to the achievement of the final goal, namely School Psychologists able to enroll on the Licensed Psychologists’ Register of the Republic of Cyprus. Through Practicum I and Practicum II students have the opportunity to apply the skills they have developed through the academic program, under supervision by licensed professionals. During practicum placements students are expected to complete at least 1000 hours of supervised practicum so that the criteria set by the legislation for professional psychologists are fulfilled and they are eligible to receive Licensure as School Psychologists (see. Περί Εγγραφής Επαγγελματιών Ψυχολόγων Νόμος).
Career Prospects
Graduates of the program have a wealth of options regarding employment prospects. Graduates will acquire knowledge and practical skills in the use and evaluation of diagnostic tests (e.g. intelligence tests, various learning difficulties tests and school achievement tests), in the writing of psychoeducational evaluation reports, in the design and implementation of prevention and intervention programs programs), as well as student counseling. On completion of the program, which includes a minimum of 1000 hours of supervised practice in schools, graduates will be able to register as professional school psychologists on the Cyprus Register of Psychologists and work in schools and/or in private practice.
Access to further studies
Graduates of the program will also be able to pursue doctoral studies. The design of the program provides for these students, through the completion of a Master’s Thesis. Through pursuing a Master’s Thesis, students will have the opportunity to work on a substantial research project and will thus be in an advantageous position to be accepted into PhD programs.
Κριτήρια Εισδοχής
Οι αιτήσεις για εισδοχή στο πρόγραμμα αξιολογούνται μόνο από τους υποψηφίους που πληρούν τα ελάχιστα κριτήρια εισόδου, όπως περιγράφονται παρακάτω:
- Πτυχίο στην Ψυχολογία από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο (π.χ. από Αμερική, Ευρώπη ή άλλο αναγνωρισμένο ισοδύναμο προσόν), με βαθμό GPA0 (Αμερικάνικα Πτυχία) ή Upper Second Class Division Honors (Βρετανικά Πτυχία) ή Λίαν Καλώς (Ελληνικά Πανεπιστήμια).
- Γνώση της Αγγλικής Γλώσσας – Οι φοιτητές πληρούν τις απαιτήσεις αγγλικής γλώσσας εάν το πρώτο πτυχίο τους ήταν στην αγγλική γλώσσα. Σε αντίθετη περίπτωση, απαιτείται TOEFL με βαθμολογία 550 στην εξέταση ή 213 στο ηλεκτρονικό τεστ, ή GCSE “O” Level με “C” ή IELTS με βαθμολογία 6,5 ή να επιτύχει βαθμό τοποθέτησης στο ENGL-100 με βάση την εξέταση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.
Εκτός από τα παραπάνω, η τελική απόφαση εισδοχής στο πρόγραμμα ζυγίζει επίσης τα εξής στοιχεία: επίδοση του υποψηφίου σε προσωπική συνέντευξη, προηγούμενη εκπαιδευτική και ερευνητική εμπειρία, έκθεση προσωπικών στόχων και ερευνητικών ενδιαφερόντων, άλλοι σχετικοί μεταπτυχιακοί τίτλοι στη Ψυχολογία, και συστάσεις.
Η αξιολόγηση του μαθήματος περιλαμβάνει συνήθως μια ολοκληρωμένη τελική εξέταση και την συνεχή αξιολόγηση. Η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ενδιάμεση εξέταση, μελέτες, και συμμετοχή στην τάξη. Οι βαθμοί A, B, C κ.ο.κ, υπολογίζονται με βάση το βάρος της τελικής εξέτασης και την συνεχής αξιολόγησης και την πραγματική αριθμητική βαθμολογία που λαμβάνεται σε αυτές τις δύο αξιολογήσεις. Με βάση τους βαθμούς σε κάθε μάθημα υπολογίζονται ο μέσος βαθμός του εξάμηνου (GPA) ενός φοιτητή καθώς και ο αθροιστικός μέσος όρος (CPA).
Στο πρόγραμμα χρησιμοποιούνται διάφορες μέθοδοι αξιολόγησης. Παρόλο που υπάρχουν γενικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την αξιολόγηση της προόδου των φοιτητών στα μαθήματα, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν αξιολογούνται όλα τα μαθήματα με την ίδια μέθοδο. Η επιλογή των μεθόδων αξιολόγησης σε κάθε μάθημα εξαρτάται από τα προβλεπόμενα μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με το γνωστικό υποκείμενο, καθώς και τις αναμενόμενες δεξιότητες και ικανότητες. Η χρήση ποικίλων μεθόδων αξιολόγησης είναι σημαντική έτσι ώστε οι καθηγητές να εξασφαλίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα των γνώσεων που αποκτήθηκαν από το μαθητή και να βεβαιωθούν ότι ανταποκρίνονται όσο το δυνατό καλύτερα στις δυνατότητες και ανάγκες των φοιτητών.
Για την αξιολόγηση της μάθησης θα χρησιμοποιηθούν τόσο διαμορφωτικές (formative) όσο και συνολικές (summative) μέθοδοι αξιολόγησης, και μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, γραπτές εξετάσεις (με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών και εκθέσεις), δοκίμια, κριτική θεώρηση ερευνητικών άρθρων, ετοιμασία ερευνητικών προτάσεων, συγγραφή ερευνητικών εκθέσεων, και παρουσιάσεις στην τάξη από τους φοιτητές.
Ο μεταπτυχιακός τίτλος MSc στη Σχολική Ψυχολογία απονέμεται μετά τη συμπλήρωση 150 μονάδων ECTS.
Με τη συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές αναμένεται να:
- Επιδείξουν κατανόηση των επιπτώσεων των ατομικών διαφορών στη μάθηση και τη συμπεριφορά
- Εφαρμόζουν τις γνώσεις που αποκτήθηκαν σχετικά με το ρόλο του σχολικού ψυχολόγου στη διαγνωστική αξιολόγηση, τη συμβουλευτική και το σχεδιασμό εκπαιδευτικών και ψυχολογικών παρεμβάσεων
- Κατανοούν τις κύριες ψυχολογικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους, συμπεριλαμβανομένης της συμπτωματολογίας και των εμπειρικά εμπεριστατωμένων παρεμβατικών προσεγγίσεων
- Αναπτύξουν δεξιότητες στο σχεδιασμό και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και ψυχολογικών παρεμβάσεων στο σχολικό περιβάλλον
- Επιδείξουν ικανότητες στο σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης για τροποποίηση συμπεριφοράς στο περιβάλλον της τάξης
- Αξιολογούν κριτικά τις ψυχομετρικές ιδιότητες εργαλείων αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της εργασίας του σχολικού ψυχολόγου
- Χορηγούν διαγνωστικά εργαλεία σύμφωνα με τα υψηλότερα επαγγελματικά πρότυπα ηθικής
- Αναπτύξουν τεχνογνωσία στη χρήση συμβουλευτικών μεθόδων και αρχών για την αντιμετώπιση ποικίλων θεμάτων που επηρεάζουν τους μαθητές, όπως οικογενειακά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, διαπροσωπικές σχέσεις, συμβουλευτική σταδιοδρομίας κ.λπ.
- Αναπτύξουν υψηλού επιπέδου δεξιότητες στο σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης που στοχεύουν στην προαγωγή της ακαδημαϊκής, κοινωνικής και συναισθηματικής ευημερίας των παιδιών, πάντα σε συνεργασία με το σχολείο και την οικογένεια
- Διαμορφώσουν δεξιότητες κριτικής αξιολόγησης και αξιολόγησης της καταλληλότητας και της αποτελεσματικότητας των εφαρμοζόμενων προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης
- Επιδείξουν γνώσεις και κριτικό συλλογισμό για διάφορα σύγχρονα ζητήματα που επηρεάζουν το έργο των σχολικών ψυχολόγων, όπως η πολυπολιτισμικότητα και η διαφορετικότητα
- Αναπτύξουν γνώσεις στο σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των σταδίων ενός ερευνητικού έργου για την απάντηση ερευνητικών ερωτημάτων που αφορούν το πεδίο της σχολικής ψυχολογίας, χρησιμοποιώντας ποσοτική ή/και ποιοτική μεθοδολογία
- Συμπεριφέρονται με επαγγελματισμό, χρησιμοποιώντας τους ηθικούς και νομικούς κώδικες δεοντολογίας του επαγγέλματος ως κατευθυντήριες γραμμές και να αξιολογούν τακτικά την ποιότητα της εργασίας τους με βάση το μοντέλο του στοχαστικού επαγγελματία (reflective practitioner)
- Ασκούν το επάγγελμα της σχολικής ψυχολογίας με γνώμονα υψηλά ηθικά και επαγγελματικά πρότυπα, όπως αυτά περιγράφονται στον Κώδικα Δεοντολογίας του Κυπριακού Συμβουλίου Εγγραφής Ψυχολόγων (ΣΕΨ), καθώς και στον επίσημο Κώδικα Δεοντολογίας του Τμήματος Κοινωνικών Επιστημών
- Σέβονται και να εργάζονται αποτελεσματικά με την ευρεία ποικιλομορφία που αντιπροσωπεύουν άτομα διαφορετικών πολιτισμών, φύλου, εθνικότητας, φυλών, σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκειών, ηλικιών, φυσικής/νοητικής κατάστασης και άλλων ομάδων
Οι φοιτητές πρέπει να έχουν βαθμό “C” ή ψηλότερο σε όλα τα μαθήματά τους πριν μπορέσουν να προχωρήσουν στην Πρακτική Άσκηση. Εάν σε ένα ή περισσότερα μαθήματα, ο βαθμός που προκύπτει είναι κάτω από “C”, το συγκεκριμένο μάθημα ή μαθήματα θα πρέπει να επαναληφθούν πριν να προχωρήσει ο/η φοιτητής/τρια στην πρακτική άσκηση.
Section: A – Υποχρεωτικά Μαθήματα
Min. ECTS Credits: 135 Max. ECTS Credits: 135
Notes: 1) Το μάθημα PSYS-506 έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYS- 503.
2) Το μάθημα PSYS-691A έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYS-506.
3) Το μάθημα PSYS-691Β έχει ως προαπαιτούμενο μάθημα το PSYS-691A.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-500 | Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης | 7.5 |
PSYS-501 | Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές | 7.5 |
PSYS-502 | Δυσκολίες Μάθησης | 7.5 |
PSYS-503 | Μέθοδοι Έρευνας και Στατιστική Ι | 7.5 |
PSYS-504 | Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις | 7.5 |
PSYS-505 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 7.5 |
PSYS-506 | Μέθοδοι Έρευνας και Στατιστική ΙΙ | 7.5 |
PSYS-507 | Ανάλυση, Αξιολόγηση και Τροποποίηση Συμπεριφοράς | 7.5 |
PSYS-630 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 7.5 |
PSYS-631 | Ψυχολογικές Παρεμβάσεις και Αξιολόγηση Προγραμμάτων | 7.5 |
PSYS-632 | Επαγγελματική Δεοντολογία | 7.5 |
PSYS-633 | Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων | 7.5 |
PSYS-680 | Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Σχολικό Πλαίσιο | 7.5 |
PSYS-681 | Σεμινάριο Πρακτικής Άσκησης Ι: Επαγγελματικές Δεξιότητες στη Σχολική Ψυχολογία | 2.5 |
PSYS-630 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 7.5 |
PSYS-682 | Πρακτική Άσκηση Ι | 12.5 |
PSYS-691A | Μεταπτυχιακή Εργασία Ι | 7.5 |
PSYS-691B | Μεταπτυχιακή Εργασία ΙΙ | 7.5 |
PSYS-692 | Πρακτική Άσκηση ΙΙ | 20 |
PSYS-693 | Σεμινάριο Πρακτικής Άσκησης ΙΙ: Διατύπωση και Επεξεργασία Περιπτώσεων | 2.5 |
Section: B Μαθήματα Επιλογής
Min. ECTS Credits: 30 Max. ECTS Credits: 30
Notes: Οι φοιτητές πρέπει να συμπληρώσουν 1000 ώρες ολοκληρώνοντας το PSYS-682 Πρακτική Άσκηση Ι και το PSYS-692 Πρακτική Άσκηση ΙΙ. Το PSYS-695 Πρακτική Άσκηση ΙΙΙ είναι προαιρετικό για επιπλέον 500 ώρες.
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-695 | Πρακτική Άσκηση ΙΙΙ | 15 |
Section: C Unallocated Courses
Min. ECTS Credits: 0 Max. ECTS Credits: 0
Notes:
Semester 1
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-500 | Ψυχολογία Διδασκαλίας και Μάθησης | 7.5 |
PSYS-501 | Διανοητική Ανάπτυξη: Θεωρία, Αξιολόγηση και Εφαρμογές | 7.5 |
PSYS-502 | Δυσκολίες Μάθησης | 7.5 |
PSYS-503 | Μέθοδοι Έρευνας και Στατιστική Ι | 7.5 |
Semester 2
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-504 | Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις | 7.5 |
PSYS-505 | Ψυχοπαθολογία του Παιδιού | 7.5 |
PSYS-506 | Μέθοδοι Έρευνας και Στατιστική ΙΙ | 7.5 |
PSYS-507 | Ανάλυση, Αξιολόγηση και Τροποποίηση Συμπεριφοράς | 7.5 |
Semester 3
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-630 | Ψυχομετρικές Μέθοδοι και Εργαλεία Μέτρησης | 7.5 |
PSYS-631 | Ψυχολογικές Παρεμβάσεις και Αξιολόγηση Προγραμμάτων | 7.5 |
PSYS-632 | Επαγγελματική Δεοντολογία | 7.5 |
PSYS-633 | Αξιολόγηση Παιδιών και Εφήβων | 7.5 |
Semester 4
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-680 | Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Σχολικό Πλαίσιο | 7.5 |
PSYS-681 | Σεμινάριο Πρακτικής Άσκησης Ι: Επαγγελματικές Δεξιότητες στη Σχολική Ψυχολογία | 2.5 |
PSYS-682 | Πρακτική Άσκηση Ι | 12.5 |
PSYS-691A | Μεταπτυχιακή Εργασία Ι | 7.5 |
Semester 5
Course ID | Course Title | ECTS Credits |
---|---|---|
PSYS-692 | Πρακτική Άσκηση ΙΙ | 20 |
PSYS-693 | Σεμινάριο Πρακτικής Άσκησης ΙΙ: Διατύπωση και Επεξεργασία Περιπτώσεων | 2.5 |
PSYS-691B | Μεταπτυχιακή Εργασία ΙΙ | 7.5 |
The above semester breakdown is an indicative one. A few of the courses are electives and can be substituted by others. Students may contact their academic advisor and consult their academic pathway found on this website under “Schools & Programmes”.