Loading Events

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Επιστήμες Αγωγής – Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, σας προσκαλεί στο Διαδικτυακό Σεμινάριο με τίτλο: Μετασχηματίζοντας τη Σχολική Μονάδα: Από τη Λογοδοσία στη Βιωσιμότητα και την Ανθεκτικότητα μέσω πρακτικών στρατηγικών αυτοαξιολόγησης. Το σεμινάριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά, την Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου 2025, μεταξύ 18:30–19:30.  

Σε μια εποχή αυξανόμενων προκλήσεων για τα εκπαιδευτικά συστήματα, η ανάγκη για ουσιαστική σχολική βελτίωση και μετασχηματισμό της εκπαιδευτικής ηγεσίας κρίνεται επιτακτική. Το παρόν σεμινάριο εστιάζει σε δύο κρίσιμους πυλώνες αυτής της αλλαγής: την αυτοαξιολόγηση ως εργαλείο ενδυνάμωσης και αναστοχασμού, και την εκπαιδευτική ηγεσία ως καταλύτη για τη δημιουργία βιώσιμων και ανθεκτικών σχολικών κοινοτήτων. 

Στο πλαίσιο αυτό θα παρουσιαστούν οι ακόλουθες εισηγήσεις: 

  • «Η Αυτοαξιολόγηση ως μοχλός ανάπτυξης και βελτίωσης της σχολικής μονάδας»: Η αυτοαξιολόγηση αναδεικνύεται ως μια συστηματική, συλλογική διαδικασία που ενδυναμώνει τα σχολεία να αναλάβουν την ευθύνη για τη βελτίωσή τους, εστιάζοντας στην αναμόρφωση της παιδαγωγικής πράξης, την ενίσχυση της μάθησης και την πρόοδο των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η εισήγηση θα εξετάσει πώς η αυτοαξιολόγηση λειτουργεί ως εργαλείο βελτίωσης της σχολικής μονάδας, αναλύοντας τα οφέλη, τις αρχές και τα στάδια εφαρμογής της.  

Εισηγήτρια: Χριστιάνα Καρούσιου, Επίκουρη Καθηγήτρια στον τομέα Εκπαιδευτικής Ηγεσίας και Διοίκησης, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας 

  •  «Επαναπροσδιορίζοντας την εκπαιδευτική ηγεσία: από τη λογοδοσία στη βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα»: Επί δεκαετίες, η λογοδοσία αποτελούσε κυρίαρχο μοντέλο, εστιάζοντας σε μετρήσιμα αποτελέσματα. Ωστόσο, αναδεικνύεται πλέον η ανάγκη για μια ηγεσία που οικοδομεί βιώσιμες και ανθεκτικές εκπαιδευτικές κοινότητες, ικανές να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις του σήμερα και να σχεδιάζουν υπεύθυνα για το μέλλον. Η εισήγηση θα παρουσιάσει ένα νέο πλαίσιο για την εκπαιδευτική ηγεσία, αναδεικνύοντας τη μεταστροφή από τη λογοδοσία (accountability) στη βιωσιμότητα (sustainability) και την ανθεκτικότητα (resilience).  

Εισηγήτρια: Ειρήνη Διερωνίτου, Λέκτορας στον τομέα Εκπαιδευτικής Πολιτικής και Ηγεσίας, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας 

Σε Ποιους Απευθύνεται 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε: 

  • Εκπαιδευτικούς 
  • Στελέχη εκπαίδευσης 
  • Φοιτητές/τριες παιδαγωγικών επιστημών 
  • Ερευνητές και μελετητές στον τομέα της εκπαιδευτικής ηγεσίας και διοίκησης 

Όλους όσοι ενδιαφέρονται για τις σύγχρονες προκλήσεις και προσεγγίσεις στην εκπαίδευση. 

Θα δοθεί πιστοποιητικό συμμετοχής. 

 

Share This, Choose Your Platform!

Go to Top