Διδακτικές Προσεγγίσεις

Δημιουργική επίλυση προβλήματος μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση

Πώς ένα έργο τέχνης σε προσκαλεί/προκαλεί να εμπλακείς σε δημιουργική κίνηση/παιχνίδι; Τι θα γινόταν αν τα χρώματα, οι γραμμές και τα σχήματα σε ένα έργο τέχνης μπορούσαν να βγουν από το πλαίσιο του πίνακα και να κινηθούν στο χώρο; Ποιες έννοιες μπορεί να αντιπροσωπεύουν και ποια ιστορία θα έλεγαν αν το έργο του καλλιτέχνη ήταν η αρχή, η μέση ή το τέλος της ιστορίας;

Οι φοιτήτριες του Τμήματος Παιδαγωγικών σπουδών που παρακολούθησαν κατά το εαρινό εξάμηνο 2021 το μάθημα EDUS311: Γνωστική Ψυχολογία κι Ανάπτυξη με διδάσκουσα τη Δρα Αγνή Στυλιανού-Γεωργίου και οι φοιτήτριες στο πρόγραμμα Χορού που παρακολούθησαν το μάθημα DANC446: Teaching Methodologies in Dance με διδάσκουσα τη χοροπαιδαγωγό και χορογράφο Μαρία Καμπέρη είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν σε μια δια ζώσης συνάντηση στο Παιδαγωγικό Εργαστήρι «Αντρέα Χριστοδουλίδη» το οποίο βρίσκεται στο κτήριο Millenium του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Η συγκεκριμένη αίθουσα έχει πρόσφατα ανακαινιστεί κι έχει εγκατασταθεί τεχνολογικός εξοπλισμός που επιτρέπει τη διεξαγωγή υβριδικής διδασκαλίας, συνδυάζοντας δια ζώσης διδασκαλία στην αίθουσα και ταυτόχρονη παρακολούθησή/διάδραση με φοιτητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης. Στα πλαίσια της ενότητας «Επίλυση Προβλήματος» οι φοιτητές συνεργάστηκαν για τη δημιουργική επίλυση ενός προβλήματος με άξονα το σώμα.

Η κα Καμπέρη οργάνωσε το χώρο κι έδωσε οδηγίες για ενεργοποίηση της φαντασίας των συμμετεχόντων, παρέχοντας ευκαιρίες για δημιουργική δράση. Οι φοιτήτριες οικοδόμησαν την έννοια του νερού συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες. Στη συνέχεια, αξιοποιήθηκε η τεχνική της «αργής θέασης» στο έργο «Πουλλίν της Μεσαρκάς» του Κύπριου καλλιτέχνη Χριστόφορου Σάββα, χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης «Αρχή, Μέση, ή Τέλος». Οι φοιτήτριες κλήθηκαν με βάση το έργο του καλλιτέχνη να πουν μια ιστορία αν το έργο τέχνης αποτελούσε την αρχή της, το μέσο μιας ιστορίας, ή το τέλος της.

Η συγκεκριμένη συνεργασία θα συνεχιστεί και στα πλαίσια του χειμερινού εξαμήνου 2021 με διαθεματική συνεργασία και σε μαθήματα εικαστικών με τη Δρα Ελισάβετ Πίτρη, με απώτερο στόχο την παραγωγή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που θα ενθαρρύνει τη δημιουργική κίνηση παιδιών προσχολικής ηλικίας στο χώρο της Λεβέντειου Πινακοθήκης, όπου βρίσκεται το έργο του Χριστόφορου Σάββα.

SHARE
Published On: September 8th, 2021|Categories: Blog, OISTOS|
Συμμετοχή διδακτικού προσωπικού σε Συνέδρια, Διαλέξεις, Σεμινάρια και Εργαστήρια
Αναστοχαστικό ημερολόγιο από τη φοιτήτρια Δημοτικής Εκπαίδευσης Ευδοκία Πίττα

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τέχνη & Ενσυνειδητότητα

Πολλές φορές νομίζουμε ότι είμαστε παρόντες σε μία δεδομένη στιγμή που κάνουμε κάτι, αλλά δεν είμαστε. Το μυαλό μας χάνεται σε άλλες σκέψεις, π.χ. συστηνόμαστε με κάποιον και αμέσως το επόμενο δευτερόλεπτο δεν θυμόμαστε το όνομά του, ή, όταν τα παιδιά μας μάς μιλάνε, ακούμε πραγματικά τι μας λένε;

Go to Top