Διοργάνωση Σεμιναρίων/Συνεδρίων/Ημερίδων 2018-2020

Επιστημονική Διημερίδα

Στις 2-3 Νοεμβρίου 2019 το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας μαζί με το Τμήμα Προσχολίκης Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας διοργάνωσε διημερίδα με θέμα Παιδική και Εφηβική Λογοτεχνία: Διδακτικές Εφαρμογές. Κατά την πρώτη μέρα πραγματοποιήθηκε τιμητική εκδήλωση προς τον Ομότιμο Καθηγητή Παιδικής Λογοτεχνίας Β. Δ. Αναγνωστόπουλο, ενώ η δεύτερη μέρα περιλάμβανε οκτώ εισηγήσεις από καθηγητές και διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων Λευκωσίας, Θεσσαλίας, Αριστοτελείου και Ιωαννίνων.

Από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας χαιρέτισαν ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής και έλαβαν μέρος με πρωτότυπες εισηγήσεις η  Επίκουρη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας Μαρίνα Ροδοσθένους-Μπαλάφα και δύο μεταπτυχιακοί φοιτητές: ο κ. Χαρακόπουλος (απόφοιτος μεταπτυχιακού με Κατεύθυνση Διδακτική της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας) και η υποψήφια Διδάκτορας κ. Παπασωτηρίου (με ειδίκευση στη Διδακτική της Λογοτεχνίας στη Μέση Εκπαίδευση). Τα πρακτικά της Επιστημονικής Ημερίδας έχουν δημοσιευθεί στον τόμο Παιδική και Εφηβική Λογοτεχνία: Διδακτικές Εφαρμογές, επιμ. Τασούλα Τσιλιμένη, Βόλος: Εργαστήριο Λόγου και Πολιτισμού: Κατεύθυνση Λογοτεχνίας και Παιδικού Βιβλίου & Πανελλήνιος Όμιλος Φίλων Αφήγησης, 2019. Θέματα που περιλαμβάνει ο τόμος είναι η προσφυγική λογοτεχνία, το ολοκαύτωμα, ο κριτικός γραμματισμός, η πολυτροπικότητα, η διασκευή και η συναλλακτιή θεωρία στο παιδικό και εφηβικό βιβλίο και στην εκπαίδευση.

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο «Κοινωνική Δικαιοσύνη και Πολιτισμικός Πλουραλισμός στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η Ενασχόληση με τις Φωνές των Παιδιών».

Η Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με την έδρα UNESCO και την Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής του Δήμου Λαρισαίων διοργάνωσαν εκπαιδευτικό σεμινάριο στις 9 Φεβρουαρίου 2019 στη Λάρισα με τίτλο «Κοινωνική Δικαιοσύνη και Πολιτισμικός Πλουραλισμός στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Η Ενασχόληση με τις Φωνές των Παιδιών».

Επίσκεψη Ομίλου Φιλοσοφίας Λυκείου Λατσιών στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Την Παρασκευή, στις 11 Φεβρουαρίου 2019 επισκέφτηκε το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ο Όμιλος Φιλοσοφίας του Λυκείου των Λατσιών, μαζί με τις δύο υπεύθυνες καθηγήτριες, Μαρία Παναγιώτου και  Αντωνίτσα Κωνσταντίνου. Τα 27 μέλη του Ομίλου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν  διάλεξη που έδωσε ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών Αλέξιος Πέτρου, με τίτλο «Η έννοια και το περιεχόμενο της Φιλοσοφίας». Κατά τη διάλεξη συζητήθηκε και το ζήτημα της Φιλοσοφίας στο σχολείο και ειδικότερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να συζητήσουν για τις βασικές αρχές και τα θεμελιώδη ερωτήματα του φιλοσοφικού στοχασμού, αλλά και να εκθέσουν τους προβληματισμούς τους σε σχέση με το φιλοσοφικό δίλημμα: «Είναι τα σχολεία απαραίτητα ή μπορούν να αντικατασταθούν από δίκτυα ελεύθερης μάθησης;». Σύμφωνα με την αξιολόγηση της επίσκεψης από τις υπεύθυνες καθηγήτριες «ήταν μια ιδιαίτερα εποικοδομητική και ωφέλιμη δραστηριότητα, που έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την επιστήμη της Φιλοσοφίας, να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της φιλοσοφικής σκέψης και της ορθολογικής κριτικής, αλλά και να ασκήσουν τη δεξιότητα της επιχειρηματολογίας.

Πιο κάτω παρατίθεται αυτούσιο και ένα μικρό κείμενο/σχολιασμός για τη συνάντηση, που έγραψε μια μαθήτρια/ μέλος του Ομίλου:

Στο πλαίσιο των μαθητικών ομίλων του Λυκείου Λατσιών με τον Φιλοσοφικό Όμιλο πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στις 11 Φεβρουαρίου, ώστε να έρθουμε σε επαφή με τον Δρα Αλέξιο Πέτρου και να πάρουμε μία γεύση από τον κλάδο της φιλοσοφίας. Μέσα από τη συνάντησή μας καταφέραμε να μπούμε στο πνεύμα της φιλοσοφίας, να κατανοήσουμε τι πραγματικά είναι και με τι ασχολείται. Συζητήσαμε για κοινωνικά σύγχρονα και επίκαιρα θέματα και θίξαμε ανάμεσα σε άλλα τον λανθασμένο τρόπο προσέγγισης της φιλοσοφίας στα σχολεία. Επίσης ανταλλάξαμε απόψεις, προβληματιστήκαμε και με το τέλος της συνάντησης διαμορφώσαμε μια γνώμη διαφορετική από την αρχική που είχαμε για τη φιλοσοφία. Συνειδητοποιήσαμε πως δεν πρόκειται για μια απλή και συνηθισμένη επιστήμη, αλλά κάτι πολύ πιο ευρύ και περίπλοκο. Είναι ένας τρόπος σκέψης, μία έννοια με πολύ βάθος που εάν συνδεθείς μαζί της δύσκολα την αφήνεις, διότι συνεχώς σού δημιουργούνται καινούργια ερωτήματα. Μετά από τις συζητήσεις μας επηρεαστήκαμε με τέτοιον τρόπο, που πλέον σκεφτόμαστε και προβληματιζόμαστε περισσότερο για κάθε είδηση ή γεγονός που μας μεταφέρουν. Ήταν μια υπέροχη και ωφέλιμη εμπειρία!

Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία.

Μαρία Παπαγιάννη, μαθήτρια Γ΄Λυκείου (Λύκειο Λατσιών)

Φίλες και φίλοι, εγώ ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω μαζί σας και να συζητήσουμε τους όποιους τρόπους για μιαν πιο εποικοδομητική και φιλοσοφημένη εκπαίδευση.  Να συνεχίσετε με τον ίδιο ζήλο αυτό που κάνετε και όποτε θελήσετε μπορείτε να μας επισκεφτείτε ξανά για να συζητήσουμε και να σκεφτούμε μαζί τρόπους περαιτέρω ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του Ομίλου σας.

Με πολλούς χαιρετισμούς
Αλέξιος Πέτρου

Ψηφιακή Υπεύθυνη Πολιτότητα σε ένα Διασυνδεδεμένο κόσμο: Αναπτύσσοντας δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού στη σχολική εκπαίδευση

Την Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2019, το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας μαζί με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) και το διεθνές κέντρο ερευνών CARDET συνδιοργάνωσαν για εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης  συνέδριο με θέμα «Ψηφιακή Υπεύθυνη Πολιτότητα σε ένα Διασυνδεδεμένο κόσμο: Αναπτύσσοντας δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού στη σχολική εκπαίδευση». Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια ολοκλήρωσης του Ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου DRC – “The Digital, Responsible Citizenship in a Connected World” (Ψηφιακή Υπεύθυνη Πολιτότητα σε ένα Διασυνδεδεμένο κόσμο) το οποίο ανταποκρίνεται στην ανάγκη της Ευρώπης για βελτίωση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού των εκπαιδευτικών και μαθητών δημοτική εκπαίδευσης. Συντονιστής του προγράμματος, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του προγράμματος Erasmus+, είναι το διεθνές κέντρο ερευνών CARDET. Στο έργο συμμετείχαν 5 εταίροι από 4 Ευρωπαϊκές χώρες.

Στα πλαίσια του έργου αναπτύχθηκαν μεταξύ άλλων μια καινοτόμα ψηφιακή εφαρμογή στη Ψηφιακή Πολιτότητα η οποία φέρει την ονομασία “DRC Digital Heroes” και στόχο έχει να καλλιεργήσει τον ψηφιακό γραμματισμό σε παιδιά δημοτικού. Προσφέρεται επίσης δωρεάν πιστοποιημένο διαδικτυακό μάθημα  σε εκπαιδευτικούς δημοτικής εκπαίδευσης στους πέντε τομείς ψηφιακών ικανοτήτων:

  • Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
  • Δημιουργία Ψηφιακού Περιεχομένου
  • Επικοινωνία και Συνεργασία
  • Πληροφοριακός Γραμματισμός
  • Επίλυση προβλημάτων

Όσοι και όσες εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το πιστοποιητικό κατάρτισης στη Ψηφιακή Πολιτότητα μπορούν να εγγραφούν στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης και να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα  διάρκειας 20 ωρών εντελών δωρεάν.

  1. Ιστοσελίδα έργου: http://digital-citizenship.org/
  2. Ψηφιακή εφαρμογή:
    Android version
    https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.innovade.drc&hl=eniOS version
    https://apps.apple.com/us/app/drc-digital-heroes/id1473786776Browser-based version
    http://digital-citizenship.org/app/
  1. Πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Μάθησης: https://digital-citizenship.org/elearning/
  2. Σελίδα έργου στο FB: DRC Project

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο επικοινωνήστε με τη συντονίστρια του έργου Δρ. Έφη Νησιφόρου, email: [email protected]

Διαδικτυακά μαθήματα από το CARDET

To CARDET είναι ένα ανεξάρτητο, μη-κερδοσκοπικό ερευνητικό και αναπτυξιακό κέντρο που έχει ως κύριο στόχο την προώθηση της έρευνας και ανάπτυξης στον χώρο της εκπαίδευσης, κυρίως μέσα από πρακτικές βασισμένες σε τεκμηριωμένη έρευνα. Η ομάδα του κέντρου αποτελείται από βετεράνους σύμβουλους και επιστήμονες με πολύχρονη διεθνή πείρα στην ανάπτυξη και αξιολόγηση προγραμμάτων σχετικά με την εκπαίδευση και κατάρτιση. Η ομάδα μας έχει αναπτύξει και εφαρμόσει περισσότερα από 200 προγράμματα σε περισσότερες από 30 χώρες. Ο ιδρυτής του κέντρου, Δρ. Χαράλαμπος Βρασίδας είναι Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και αρκετά από τα προγράμματα του CARDET υλοποιούνται σε συνεργασία με καθηγητές και φοιτητές του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Το διεθνές ερευνητικό κέντρο CARDET, με τη στήριξη του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, ανακοινώνει σειρά διαδικτυακών μαθημάτων. Τα εν λόγω μαθήματα πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων και αποσκοπούν: (α) στην αντιμετώπιση του άγχους στον εργασιακό ή/και ακαδημαϊκό χώρο (β) την ενίσχυση της κριτικής κατανόησης της μετανάστευσης και αειφόρου ανάπτυξης μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές μεθόδους.

Η πρώτη σειρά μαθημάτων προσφέρεται στο πλαίσιο του έργου BooStress «Ενισχύοντας τις δεξιότητες των νέων για την αντιμετώπιση του εργασιακού άγχους» το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το εκπαιδευτικό πακέτο BooStress εξοπλίζει τους νέους με δεξιότητες διαχείρισης άγχους αναπτύσσοντας παράλληλα την ικανότητά τους να αντιμετωπίζουν σχετικές προκλήσεις στον χώρο εργασίας τους. Τα μαθήματα του BooStress αποτελούνται από 4 διαδικτυακές ενότητες:

  1. Προσδιορισμός στρεσογόνων παραγόντων και των σχετικών κινδύνων από το εργασιακό άγχος
  2. Κατανόηση των παραγόντων που προκαλούν άγχος, ανάπτυξη στρατηγικών αντιμετώπισης και προσδιορισμός των εκπαιδευτικών αναγκών
  3. Αναγνώριση της ανάγκης για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για πρόληψη ή αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με το εργασιακό άγχος
  4. Εφαρμογή στρατηγικών αντιμετώπισης με βάση τις ατομικές ανάγκες

H δεύτερη σειρά μαθημάτων αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου InterCap «Αναπτύσσουμε τις ικανότητές μας μαζί», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ταμείο EuropeAid της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το έργο έχει ως στόχο, μέσα από 6 διαδικτυακές ενότητες (που αντιστοιχούν σε 25-30 ώρες) να ενισχύσει την κριτική κατανόηση ενεργών και μελλοντικών εκπαιδευτικών σε  θέματα μετανάστευσης και αειφόρου ανάπτυξης, στο ευρύτερο πλαίσιο των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Επιδίωξη του έργου είναι να  κατανοήσουν καλύτερα τις αλληλένδετες παγκόσμιες σχέσεις και κυρίως τη διασύνδεση με θέματα (αν)ασφάλειας και πιθανών κινδύνων Το έργο αντλεί εμπειρία και γνώσεις από τις ακόλουθες συμμετοχικές εκπαιδευτικές μεθόδους:

  1. Φιλοσοφία για Παιδιά (Philosophy for Children – P4C),(P4C), που εστιάζει στη σκέψη, τη λογική και την αμφισβήτηση και συνδέεται επίσης με την ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη.
  2. Ανοιχτοί Χώροι για Διάλογο και Έρευνα (Open Spaces for Dialogue and Inquiry – OSDE), που αναφέρονται στη δημιουργία ανοικτών και «ασφαλών» χώρων για κριτική σκέψη και συζήτηση για παγκόσμια ζητήματα.
  3. Θέατρο για τη Ζωή (Theatre for Living – T4L), που αναφέρεται στην ανάπτυξη διαλόγου για σύνθετα ζητήματα μέσα από τη χρήση της δυναμικής, συμβολικής και συναισθηματικής γλώσσας του θεάτρου.

Η συνολική διάρκεια των 4 ενοτήτων των διαδικτυακών μαθημάτων BooStress, αντιστοιχεί σε 15-20 ώρες και των έξι ενοτήτων του InterCap σε 20-30 ώρες. Και οι δύο πλατφόρμες είναι εμπλουτισμένες με επιπρόσθετους οπτικοακουστικούς πόρους και υλικό για ανάγνωση. Τα πλήρη εκπαιδευτικά πακέτα είναι διαθέσιμα στα αγγλικά και στα ελληνικά και είναι διαθέσιμα δωρεάν.

Για τα μαθήματα BooStress, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας στο www.boostress.eu και για τακτική ενημέρωση ακολουθήστε μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Twitter, Instagram

Για τα μαθήματα InterCap, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας στο www.developtogether.eu και για τακτική ενημέρωση ακολουθήστε μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Facebook, Twitter, LinkedIn

Μπορείτε επίσης να κατεβάσετε τις εφαρμογές μας για το BooStress και το InterCap στο Google Play και App Store.

Επιμόρφωση σε δασκάλους

Στις 3 Σεπτεμβρίου 2019 στο Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο “Το Κρυφό Σχολειό” πραγματοποιήθηκε από τη Δρ. Αγγέλα Χατζηπαντελή, η διάλεξη με θέμα «Η διδασκαλία των Ελληνικών σε συνδυασμό με τη θεατρική αγωγή».

SHARE
Published On: September 15th, 2020|Categories: Blog, OISTOS|
Εικαστικά έργα και παραστάσεις φοιτητών και καθηγητών 2018-2020
Ερευνητικά Προγράμματα

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ομιλία Καθηγήτριας Άρτεμις Σπύρου, Michigan State University, στην τελετή αποφοίτησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής 2023

H Καθηγήτρια Πυρηνικής Φυσικής στο Michigan State University, Άρτεμη Σπύρου μίλησε στους/στις αποφοίτους μας για το πάθος, τη δημιουργικότητα, την ευφυΐα, την ανθεκτικότητα στις δυσκολίες και την εύρεση λύσεων∙ κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό ερευνητή και έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό.

Αριστεύσαντες απόφοιτοι του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023

Οι απόφοιτοι μοιράζονται τις εμπειρίες και τα εφόδια που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη και την περηφάνια τους για το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.  

Βραβείο κοινωνικής προσφοράς

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Λευκωσίας έχουν κρίνει τη Βασιλεία Γεωργίου, απόφοιτο του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και την Αναστασία Γεώργα, απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, άξιες να λάβουν το βραβείο κοινωνικής προσφοράς για το ήθος που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των σπουδών, τον παιδιόθεν ζήλο τους για ανιδιοτελή πνευματική, ψυχολογική και έμπρακτη προσφορά στον συνάνθρωπό τους.

Go to Top