Κυκλοφορία Νέων Βιβλίων

Συντελεστές/Συγγραφείς/Επιμελητές: Καθηγητές του Τμήματος  

 

Παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας

Τον Σεπτέμβριο 2020 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γρηγόρη το βιβλίο «Παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας» του Καθ. Γιάννη Σαλβαρά, ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Καθηγητή Διδακτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Η παρατήρηση και η αξιολόγηση της διδασκαλίας έχει συνδεθεί με τη διδακτική έρευνα. Τόσο η διδακτική έρευνα όσο και η παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας χρησιμοποιούν ταυτόσημες μεθόδους και εργαλεία. Η παρατήρηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας είναι περισσότερο συνδεδεμένη με την ανάγκη για πληροφόρηση, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις, ενώ η εκπαιδευτική έρευνα είναι συνδεδεμένη με την παραγωγή της νέας γνώσης. Στη διδακτική πράξη, η παρατήρηση και η αξιολόγηση της διδασκαλίας και η έρευνα συνυπάρχουν και συλλειτουργούν.

Dialogue for intercultural understanding: Placing Cultural Literacy at the heart of learning

Η μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Τμήματος μας και του προγράμματος DIALLS Δρ Μαρία Βρίκκη έχει επιμεληθεί σε συνεργασία με τη Δρ Fiona Maine από το Πανεπιστήμιο του Cambridge την έκδοση του βιβλίου με τίτλο “Dialogue for intercultural understanding: Placing Cultural Literacy at the heart of learning”. Το βιβλίο είναι διαθέσιμο με ανοικτή πρόσβαση (open access) εδώ: https://www.springer.com/gp/book/9783030717773

Αυτός ο επιμελημένος τόμος ανοιχτής πρόσβασης είναι αποτέλεσμα ενός φιλόδοξου πανευρωπαϊκού έργου που εστιάζει στην ανάπτυξη του πολιτισμικού γραμματισμού των παιδιών και των νέων, δίνοντας προτεραιότητα στον διαπολιτισμικό διάλογο και στην αμοιβαία κατανόηση. Το τριετές πρόγραμμα DIALLS, που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Horizon 2020, περιλαμβάνει δέκα εταίρους από χώρες εντός και εκτός Ευρώπης και επικεντρώνεται στον εποικοδομητικό διάλογο ως κύρια αξία πολιτισμικής παιδείας και προάγει την ενσυναίσθηση και την συμπερίληψη. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της διδασκαλίας δεξιοτήτων διαλόγου και επιχειρηματολογίας πάνω σε ζητήματα πολιτισμικής ταυτότητας ειδικά σε περιπτώσεις όπου οι οπτικές των παιδιών διαφέρουν, στη συμβολή της σταδιακής κατανόησης της δικής τους πολιτισμικής ταυτότητας και στην καλλιέργεια ενσυναίσθησης και προαγωγής της κατανόησης ανθρώπων με διαφορετική ταυτότητα.

Κεντρικό στοιχείο του προγράμματος είναι η ενασχόληση των παιδιών με εικονογραφημένα βιβλία και ταινίες μικρού μήκους χωρίς λόγια, τα οποία χρησιμοποιούνται ως ερέθισμα για να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη διαλόγου γύρω από βασικά πολιτισμικά θέματα όπως η κοινωνική υπευθυνότητα, η κοινή διαβίωση και η αειφόρος ανάπτυξη. Προκειμένου να καταστεί δυνατός ο διαπολιτισμικός διάλογος μεταξύ των παιδιών, το πρόγραμμα ανέπτυξε μια διαδικτυακή πλατφόρμα ως εργαλείο εμπλοκής όλων των παιδιών, την οποία επεξεργάζεται αυτό το βιβλίο.

Το βιβλίο διερευνά θεμελιώδη θέματα του διεπιστημονικού προγράμματος, με τη συμβολή ερευνητών με πολιτισμικές σπουδές, γλωσσολόγων, ψυχολόγων, ερευνητών κοινωνικοπολιτισμικού γραμματισμού, εκπαιδευτικών και ειδικών στην ψηφιακή μάθηση. Κάθε κεφάλαιο του βιβλίου διερευνά ένα διαφορετικό θέμα του προγράμματος και αναδεικνύει τη διεπιστημονικότητά του μελετώντας αυτά τα θέματα μέσα από διαφορετικές προσεγγίσεις και απόψεις.

SHARE
Published On: September 7th, 2021|Categories: Blog, OISTOS|
Δημοσιεύσεις από Μεταπτυχιακούς Φοιτητές του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών
Ερευνητικά Προγράμματα

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τέχνη & Ενσυνειδητότητα

Πολλές φορές νομίζουμε ότι είμαστε παρόντες σε μία δεδομένη στιγμή που κάνουμε κάτι, αλλά δεν είμαστε. Το μυαλό μας χάνεται σε άλλες σκέψεις, π.χ. συστηνόμαστε με κάποιον και αμέσως το επόμενο δευτερόλεπτο δεν θυμόμαστε το όνομά του, ή, όταν τα παιδιά μας μάς μιλάνε, ακούμε πραγματικά τι μας λένε;

Go to Top