Ερευνητικά Προγράμματα

IncluSMe

Η Δρ. Μαρία Ευαγόρου από το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος IncluSMe, σε συνεργασία με την έδρα UNESCO του Πανεπιστημίου Λευκωσία, διοργάνωσαν από τις 20 μέχρι 22 Μαΐου 2019 διεθνές συνέδριο με θέμα την πολιτισμικά ευαισθητοποιημένη διδασκαλία στα Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (International Conference on Teaching Science and Mathematics in Culturally and Linguistically Diverse Settings. Στόχος του συνεδρίου ήταν να παρουσιαστούν και να συζητηθούν τρόποι με τους οποίους στο πλαίσιο της διδασκαλίας των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών στηρίζονται μαθητές και φοιτητές των οποίων η γλώσσα και η κουλτούρα διαφέρουν από την επικρατούσα. Στο συνέδριο συμμετείχαν με παρουσιάσεις ερευνητές από Ευρώπη, Αμερική και Ασία και έκαναν αναφορά στις εμπειρίες τους από τάξεις με μαθητές με διαφορετικές κουλτούρες και διαφορετικές γλώσσες. Επιπρόσθετα διοργανώθηκαν σεμινάρια για επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν στη τάξη. Το πρόγραμμα και η περιγραφή των σεμιναρίων έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: https://sites.google.com/view/inclusme-conference/program

Συνάντηση Ερευνητικού Προγράμματος DIALLS (Horizon 2020) στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας

Στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος DIALLS (Dialogue and Argumentation for Cultural Literacy Learning at Schools), μια ομάδα 20 εκπαιδευτικών και 12 ακαδημαϊκών από εφτά Ευρωπαϊκές Χώρες, με βασικό συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Cambridge, συνεργάστηκε για την ανάπτυξη και πιλοτική εφαρμογή ενός Εκπαιδευτικού Προγράμματος Πολιτισμικού Γραμματισμού (Cultural Literacy Learning Programme, CLLP). Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας συμμετείχε στην ομάδα αυτή με ακαδημαϊκούς και ερευνητές από το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών (Μαρία Ευαγόρου, Μαρίνα Ροδοσθένους – Μπαλάφα, Αγνή Στυλιανού, Έλενα Παπαναστασίου, Χριστιάνα Καρούσιου, Μαρία Βρίκκη και Μαρία Χατζηαναστάση).

Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε περισσότερα από 60 σχολεία στην Κύπρο (προδημοτική, δημοτική και μέση εκπαίδευση), και συνολικά σε 300 σχολεία σε ολόκληρη την Ευρώπη κατά τη σχολική χρονιά 2019 – 2020. Στο πρόγραμμα αυτό παιδιά όλων των ηλικιών καλλιέργησαν δεξιότητες διαλόγου και επιχειρηματολογίας, με στόχο την πιο αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ τους, κατανοώντας ο ένας τις αντιλήψεις του άλλου και εξερευνώντας τις διαφορετικές πολιτισμικές κληρονομιές και αξίες των ανθρώπων που ζουν στην Ευρώπη.

Κατά τη διάρκεια του διημέρου του εκπαιδευτικού που έγινε την πρώτη εβδομάδα Σεπτεμβρίου 2019, η ομάδα DIALLS που εκπροσωπεί το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας ενημέρωσε και επιμόρφωσε πέραν από 120 εκπαιδευτικούς Δημοτικής Εκπαίδευσης σε 4 διαφορετικές πόλεις. Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με προαιρετικά σεμινάρια που προσφέρθηκαν μέσω του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από τον Οκτώβριο του 2019 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020.

EUROVOTERS

Την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη της Ισπανίας η εναρκτήρια συνάντηση των συνεργαζόμενων φορέων για το Erasmus+ πρόγραμμα με τίτλο ‘EUROVOTERS: Empowering critical young voters for a Europe of sustainable development and equality’ (Project reference: 2019-1-CY01-KA201-05825). Το πρόγραμμα συντονίζουν δύο ακαδημαϊκοί της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, ο Καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης και η Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 8 οργανισμοί και σχολεία από 4 διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες και συγκεκριμένα το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και το σχολείο G C School of Careers από την Κύπρο, ο οργανισμός CECE και στο σχολείο Santa Elena από την Ισπανία, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τα Εκπαιδευτήρια Πλάτων από την Ελλάδα και ο οργανισμός VisMedNet και το σχολείο De la Salle College (sixth form) από τη Μάλτα.

Νοουμένου ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και η Κύπρος αντιμετωπίζουν μια σειρά προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένης της ανεργίας, της φτώχειας, του κοινωνικού αποκλεισμού και της οικολογικής καταστροφής, καλούνται να επιστήσουν την προσοχή τους σε μια προοδευτική θεώρηση της αειφόρου ανάπτυξης και της ισότητας. Επομένως, οφείλουν να υιοθετήσουν μια διαφορετική προσέγγιση στη διακυβέρνηση και τη λήψη αποφάσεων. Η προσπάθεια αυτή μπορεί να καρποφορήσει διαμέσου της ενίσχυσης της κριτικής ψηφοφορίας. Υπό το πρίσμα αυτών των προκλήσεων, ο σκοπός αυτού του έργου είναι να αναπτύξει σε νέους ηλικίας 14-18 ετών τον γραμματισμό στην κριτική ψηφοφορία για την οικοδόμηση μιας Ευρώπης αειφόρου ανάπτυξης και ισότητας. Το παρόν έργο προσεγγίζει τον γραμματισμό στην κριτική ψηφοφορία με βάση 3 άξονες: γραμματισμός στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την ειδησεογραφία, κοινωνικο-συναισθηματικός γραμματισμός και γραμματισμός στην κοινωνική δικαιοσύνη.

Η συμβολή του έργου στις ευρω-κοινωνίες είναι αδιαμφισβήτητη νοουμένου ότι η ανάπτυξη του γραμματισμού στην κριτική ψηφοφορία δύναται να ενισχύσει την αντιμετώπιση των επιζήμιων συνεπειών που επιφέρει ο λαϊκισμός στις αξίες που μας χαρακτηρίζουν ως Ευρωπαίους, όπως η αειφόρος ισότητα, ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιωδών ελευθεριών, ο πλουραλισμός και η καταπολέμηση των διακρίσεων, επιτρέποντας ως, εκ τούτου, την καλύτερη διακυβέρνηση και λήψη αποφάσεων σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.

InterCap

Researcher and Course designer for the “Developing capacities together: European CSO-university networks for global learning on migration, security and sustainable development in an interdependent world” (InterCap) project (from Nov. 2017 to Oct. 2020). Project is funded by EuropeAid envisaging to establish European CSOs-university networks, to build the capacities of the education actors, to promote global learning on migration, security and sustainable development in an interdependent world. InterCap, leaded by CARDET, brings together 13 organizations from 12 different EU countries specialized in teachers’ training, educational reform, sustainable development and migration issues, along with more than 40 associates from all over EU (local authorities, Ministries, Universities, and CSOs).

ENSITE (Environmental Socio-scientific Issues in Initial Teacher Education

Χρηματοδοτήθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το πρόγραμμα ENSITE (Environmental Socio-scientific Issues in Initial Teacher Education/ ΚΑ2- Strategic Partnerships for Higher Education). Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2019 και έχει διάρκεια 36 μήνες. Στόχος του είναι ο σχεδιασμός καινοτόμων προσεγγίσεων για εισαγωγή περιβαλλοντικών και κοινωνικο-επιστημονικών θεμάτων σε μαθήματα STEM (Science Technology Engineering and Mathematics) για εκπαίδευση εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμα συντονίζει το Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου του Freiburg. Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας συμμετέχει με την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαρία Ευαγόρου και την Καθηγήτρια Έλενα Παπαναστασίου. Η ομάδα του Πανεπιστημίου Λευκωσίας συντονίζει την προσπάθεια για σκιαγράφηση της ταυτότητας εκπαιδευτικών σε σχέση με τις προσεγγίσεις που ακολουθούν στη διδασκαλία περιβαλλοντικών και κοινωνικο-επιστημονικών θεμάτων. Στις δράσεις του προγράμματος συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα η συμμετοχή φοιτητών σε διεθνή καλοκαιρινά σχολεία, καθώς επίσης και η διοργάνωση στην Κύπρο διεθνούς συνεδρίου με έμφαση την έρευνα σε κοινωνικο-επιστημονικά θέματα.

SHARE
Published On: September 15th, 2020|Categories: Blog, OISTOS|
Διοργάνωση Σεμιναρίων/Συνεδρίων/Ημερίδων 2018-2020
Κυκλοφορία Νέων Βιβλίων

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ομιλία Καθηγήτριας Άρτεμις Σπύρου, Michigan State University, στην τελετή αποφοίτησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής 2023

H Καθηγήτρια Πυρηνικής Φυσικής στο Michigan State University, Άρτεμη Σπύρου μίλησε στους/στις αποφοίτους μας για το πάθος, τη δημιουργικότητα, την ευφυΐα, την ανθεκτικότητα στις δυσκολίες και την εύρεση λύσεων∙ κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό ερευνητή και έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό.

Αριστεύσαντες απόφοιτοι του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023

Οι απόφοιτοι μοιράζονται τις εμπειρίες και τα εφόδια που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη και την περηφάνια τους για το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.  

Βραβείο κοινωνικής προσφοράς

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Λευκωσίας έχουν κρίνει τη Βασιλεία Γεωργίου, απόφοιτο του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και την Αναστασία Γεώργα, απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, άξιες να λάβουν το βραβείο κοινωνικής προσφοράς για το ήθος που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των σπουδών, τον παιδιόθεν ζήλο τους για ανιδιοτελή πνευματική, ψυχολογική και έμπρακτη προσφορά στον συνάνθρωπό τους.

Go to Top