Ερευνητικά Προγράμματα

Η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως ερευνήτρια και υπεύθυνη-συντονίστρια στα παρακάτω ερευνητικά προγράμματα:

Countering Hate and Extremism on Campus – Knowledge Innovation and Training, in HE (CHECKIT HE), (2020 – 2023)

KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices

KA203 – Strategic Partnerships for higher education

Σκοπός του ερευνητικού προγράμματος CHECKIT HE είναι η ανάπτυξη ικανοτήτων, γνώσεων και δεξιοτήτων με καινοτόμες πρακτικές στοχεύοντας στην καταπολέμηση του μίσους και του εξτρεμισμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στις πανεπιστημιουπόλεις. Το πρόγραμμα θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό και τους φοιτητές, να αντιμετωπίσουν το μίσος και τον εξτρεμισμό ενισχύοντας την συμπερίληψη ώστε οι πανεπιστημιουπόλεις να γίνουν καλύτερες και ασφαλέστερες για όλους.

Designing and supporting inclusive practices in Higher Education (InclusiveHE), (2020 – 2022)

KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices,

KA203 – Strategic Partnerships for higher education

Το ερευνητικό πρόγραμμα InclusiveHE επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πρακτικών που υποστηρίζουν τη συμπερίληψη ατόμων με διαφορετικό εθνικό, πολιτισμικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα στοχεύει στη στήριξη των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για σχεδιασμό και ανάπτυξη καινοτόμων πολιτικών και πρακτικών, με σκοπό την ενσωμάτωση συμπεριληπτικών μεθόδων στη διδασκαλία.

Καλοκαιρινό Σχολείο STEM για κορίτσια 12-14 χρόνων στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράμματος GEM

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας διοργάνωσε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Προγράμματος GEM (Empower Girls to Embrace their Digital and Entrepreneurial Potential) καλοκαιρινό σχολείο για κορίτσια ηλικίας 12-14 χρόνων. Στόχος του Καλοκαιρινού Σχολείου ήταν να φέρει τα κορίτσια σε επαφή με δραστηριότητες που σχετίζονται με τομείς STEM, να τα βοηθήσει να κατανοήσουν τον ρόλο των γυναικών στα STEM επαγγέλματα, να καταπολεμήσει στερεότυπα που υπάρχουν στον τομέα αυτό και να καλλιεργήσει δεξιότητες επιχειρηματικότητας.

Ένα βασικό πρόβλημα που τέθηκε από την πρώτη μέρα αφορούσε τις δραστηριότητες των επιστημόνων που ασχολούνται με STEM επαγγέλματα. Την πρώτη μέρα του προγράμματος οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να δουν εφαρμογές του θέματος της οπτικής (επίβλεψη Δρ. Όλια Τσιβιτανίδου και Μάριου Νικολάου) και των χρωμάτων μέσα από διάφορα παιχνίδια, όπως για παράδειγμα τη δημιουργία γιγάντιων σαπουνόφουσκων με ιριδίζοντα χρώματα. Τη δεύτερη μέρα έγινε επιτόπια μελέτη και μελέτη πουλιών στο Πάρκο Αθαλάσσας με την επίβλεψη των Λειτουργών του Δικτύου Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δρ. Στέλλας Χατζηαχιλλέως και Νικόλα Παπανικόλα. Στο τελευταίο κομμάτι της μέρας δόθηκαν στις ομάδες διάφορα προφιλ επιστημόνων από STEM επαγγέλματα και τους ζητήθηκε να μελετήσουν τη ζωή και το έργο μιας επιστήμονα. Την τρίτη μέρα οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ταινία Hidden Figures για τη ζωή τριών Αμερικανίδων μαθηματικών και να συζητήσουν τα προφίλ των γυναικών επιστημόνων. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν εργαστήριο του Τμήματος Βιολογίας στο οποίο εργάστηκαν με τις Δρ. Μυρτάνη Πιερή και Δρ. Βίκυ Νικολαΐδου για να εντοπίσουν την ομάδα αίματός τους με δείκτες που τους δόθηκαν. Τέλος, συζήτησαν με την Δρ. Ζωή Ροδοθέα Πανά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια γυναίκα επιστήμονας και είχαν την ευκαιρία να κάνουν απορίες για επιστημονικές διαδικασίες αλλά και την καθημερινότητα μιας γυναίκας επιστήμονα. Την τελευταία μέρα έγινε επίσκεψη στο κέντρο STEMFreak όπου οι συμμετέχουσες εργάστηκαν για να ετοιμάσουν ένα show επιστήμης αξιοποιώντας όλες τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους από την εβδομάδα, καθώς και γνώσεις προγραμματισμού που διδάχθηκαν στο STEMFreak. Συγκεκριμένα ζητήθηκε από τις ομάδες να ετοιμάσουν στολή εργασίας  για την επιστήμονα που είχαν επιλέξει τη δεύτερη μέρα, και να δημιουργήσουν τη στολή με τη χρήση υλικών αλλά και 3D printer και να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα.

Τα σχόλια των συμμετεχόντων αλλά και των γονιών τους με την ολοκλήρωση του καλοκαιρινού σχολείου δείχνουν πως τα κορίτσια είχαν την ευκαιρία μέσα από ευχάριστο τρόπο να αλληλεπιδράσουν με άλλα κορίτσια, να μάθουν για STEM επαγγέλματα, να καταπολεμήσουν στερεότυπα και να αποκτήσουν δεξιότητες που σχετίζονται με STEM εκπαίδευση.

Το πρόγραμμα του καλοκαιρινού σχολείου 2021 έχει σχεδιαστεί από την τοπική ερευνητική ομάδα (Μαρία Ευαγόρου, Αγνή Στυλιανού και Λίζα Πίτρη) σε συνεργασία με παιδαγωγούς και επιστήμονες. Το καλοκαιρινό σχολείο θα τρέξει ξανά το καλοκαίρι του 2022 (http://www.girls4stemcyprus.com).

SHARE
Published On: September 7th, 2021|Categories: Blog, OISTOS|
Κυκλοφορία Νέων Βιβλίων
Σεμινάρια εξ αποστάσεως (webinars)

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τέχνη & Ενσυνειδητότητα

Πολλές φορές νομίζουμε ότι είμαστε παρόντες σε μία δεδομένη στιγμή που κάνουμε κάτι, αλλά δεν είμαστε. Το μυαλό μας χάνεται σε άλλες σκέψεις, π.χ. συστηνόμαστε με κάποιον και αμέσως το επόμενο δευτερόλεπτο δεν θυμόμαστε το όνομά του, ή, όταν τα παιδιά μας μάς μιλάνε, ακούμε πραγματικά τι μας λένε;

Go to Top