Με ιδιαίτερη χαρά σας ενημερώνουμε ότι η Σχολή Επιστημών Αγωγής και η Έδρα UNESCO του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Δήμο Ηρακλείου συνδιοργάνωσαν στις 17 Ιουνίου 2017 εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο: «Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Καινοτομίες».

Η δουλειά των εκπαιδευτικών βρίσκεται κάτω από συνεχή και γρήγορη αλλαγή. Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν ατέλειωτες αλλαγές στην πολιτική, στις συνθήκες εργασίας, στις πιέσεις και προσδοκίες της κοινότητας, στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, στις ηγεσίες των τοπικών εκπαιδευτικών επιτροπών, στις συνθήκες της κοινωνίας, καθώς επίσης και στις δικές τους ζωές και στην καριέρα τους. Κέντρο της όποιας εκπαιδευτικής αλλαγής και καινοτομίας είναι οι εκπαιδευτικοί. Ο κυριότερος λόγος που οι περισσότερες προσπάθειες εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων αποτυγχάνουν έγκειται στο ότι δεν κατανοείται το βάθος και η πολυπλοκότητα της φύσης της διδασκαλίας. Η διδασκαλία η οποία είναι αφιερωμένη στην αλλαγή των ζωών, των ανθρώπων και στη δημιουργία των μελλοντικών γενιών, προσεγγίζεται σε ένα μεγάλο βαθμό μονοδιάστατα ως ένα σύνολο δεξιοτήτων, πεποιθήσεων και συμπεριφορών που μπορεί και πρέπει να αλλάξουν. Έτσι, αποτυγχάνουν να κατανοήσουν τη βοήθεια που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί για να αλλάξουν. Σκοπός του σεμιναρίου ήταν η κατανόηση της ιδέας για την αποτελεσματική εφαρμογή καινοτομιών στην εκπαίδευση και η εισαγωγή στους τρόπους που επηρεάζουν την καθημερινή πρακτική των εκπαιδευτικών στην τάξη.​

Χαιρετισμούς απεύθυναν:

Ο καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και ο Βασίλειος Λαμπρινός, Δήμαρχος Ηρακλείου.

Εισηγητές του σεμιναρίου και θέματα ομιλιών

  • Άννα Σφακιανάκη, Απόφοιτος εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού στις Επιστήμες Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας​
    Η χρήση των ταινιών μικρού μήκους στη διδασκαλία.
  • Πολυχρόνης Σιφακάκης, Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης​
    Καινοτόμες πολιτικές για τη διοίκηση της εκπαίδευσης: Νέες μορφές γνώσης και εξουσίας για τη σχολική ηγεσία. 
  • Φωτεινή Χαϊμαλά, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ)​
    Η διερευνητική μάθηση ως προσέγγιση για την οικοδόμηση επαγγελματικής γνώσης & δεξιοτήτων σε εκπαιδευτικούς.
  •  Μαρία Ευαγόρου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας​
    Ενεργός πολιτότητα: Γιατί είναι σημαντική για την εκπαίδευση του 21ου αιώνα.
  • Κατερίνα Κανδηλάκη, Υποψήφια Διδάκτωρ, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας​
    Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους
  • Ελένη Μαράκη, Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης​
    Τα δίκτυα «κοινοτήτων μάθησης» ως πρόταση στο ζήτημα της δημιουργικής επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.
  • Μαρία Καδιανάκη, Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης​
    Η έρευνα δράσης ως μέσο αποτίμησης του διδακτικού έργου.

 

Το σεμινάριο έκλεισε με συζήτηση πάνω στα θέματα που παρουσιάστηκαν, την οποία συντόνισε ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, κος Παναγιώτης Αγγελίδης.

Παρακολουθήστε αποσπάσματα από τις πιο πάνω ομιλίες στον εξής σύνδεσμο.