Home|Δημιουργική Επίλυση Προβλήματος «Στον Κήπο του Ουράνιου Τόξου» για παιδιά προσχολικής ηλικίας

«Οιστός», Τεύχος 4

2022

Διδακτικές Προσεγγίσεις – Δημιουργικά Εργαστήρια

Δημιουργική Επίλυση Προβλήματος «Στον Κήπο του Ουράνιου Τόξου» για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Η ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης αποτελεί κινητήριο δύναμη στην ανάπτυξη του ατόμου σ’ όλους τους τομείς. Βασική επιδίωξη του προγράμματος «Στον Κήπο του Ουράνιου Τόξου» ήταν η εμπλοκή σε δράσεις και δραστηριότητες που προωθούν τη δημιουργικότητα.

Συγκεκριμένα, το απόγευμα της Πέμπτης 12 Μαΐου 2022, παιδιά προδημοτικής συμμετείχαν σε δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος που οργάνωσαν οι φοιτητές του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον εξωτερικό χώρο της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Λευκωσίας.

Το πρόγραμμα ήταν αποτέλεσμα διαθεματικής συνεργασίας κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου 2022, στα μαθήματα EDUP 223: Γλωσσική Αγωγή στο Νηπιαγωγείο, EDUS311: Γνωστική Ψυχολογία και Ανάπτυξη, EDUS350: Εικαστικές Έννοιες και Εφαρμογές. Οι φοιτητές ανάλογα με το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος και με έναυσμα το παραμύθι «Ο Τίκο και οι Χρυσές Φτερούγες» του Λεό Λιόννι,  σχεδίασαν και εφάρμοσαν δραστηριότητες δημιουργικής επίλυσης προβλήματος για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Διασκεύασαν το παραμύθι και το παρουσίασαν με δραματοποιημένη αφήγηση, σχεδίασαν δραστηριότητες γλωσσικής ανάπτυξης, οργάνωσαν εκπαιδευτικά παιχνίδια που προάγουν γνωστικές λειτουργίες, δημιούργησαν τρισδιάστατες κατασκευές για εμπλουτισμό του φυσικού χώρου με στοιχεία που προάγουν τη φαντασία και δημιουργούν κίνητρα για συμμετοχή.

Το παραμύθι του Λεό Λιόννι εγείρει ζητήματα ταυτότητας-διαφορετικότητας-κοινότητας. Έχοντας αυτά τα ζητήματα ως βασική ιδέα, οι φοιτητές εξατομίκευσαν γενικές ιδέες, έχτισαν γνωσιολογικό υπόβαθρο, και οριοθέτησαν τόσο τους διδακτικούς τους σχεδιασμούς όσο και τις εικαστικές τους δημιουργίες στο πλαίσιο ενός «κήπου στο ουράνιο τόξο», όπου όλοι και όλα είναι ξεχωριστά και αποδεκτά. Η δράση προσέφερε ευκαιρίες αυθεντικής αξιολόγησης των φοιτητών και ευκαιρίες δημιουργικής επίλυσης προβλήματος μέσα από το παιχνίδι για τα παιδιά.

SHARE
Published On: October 14th, 2022|Categories: Blog, OISTOS|
Ξηλώματα: αποδομώντας ένα έργο τέχνης μέσα από δημιουργικές δράσεις
Βιωματικό εργαστήριο - Αφηγήσεις στη Θαλασσοφίλητη Γη

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Βραβείο κοινωνικής προσφοράς

Η Καλλιόπη Παπαδοβασιλάκη, απόφοιτος του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών, του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Σχολής Επιστημών Αγωγής άξια να παραλάβει το βραβείο κοινωνικής προσφοράς.

Go to Top