Πραγματοποιήθηκε το 5o Διεθνές Διαδικτυακό Συνέδριο «Κτίζοντας Γέφυρες»

45 ομιλητές από 12 διαφορετικές χώρες ανέδειξαν τις Βέλτιστες Πρακτικές της Ενιαίας Εκπαίδευσης για Παιδιά με Αναπηρία σε Καιρούς Προκλήσεων

Το 5ο Διεθνές Διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Συνέδριο «Κτίζοντας Γέφυρες» (Building Bridges V(irtual) International Conference), το οποίο διεξήχθη μεταξύ 1–3 Ιουνίου 2022, με θέμα «Βέλτιστες Πρακτικές της Ενιαίας Εκπαίδευσης για Παιδιά με Αναπηρία σε Καιρούς Προκλήσεων», ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία τις εργασίες του. Στο Συνέδριο εγγράφηκαν άνω των 300 συμμετεχόντων και 45 ομιλητών από 12 διαφορετικές χώρες (π.χ. Αίγυπτος, Δημοκρατία Βόρειας Μακεδονίας Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Ινδία, Κύπρος, Λετονία, Τανζανία, Τουρκία, Φινλανδία, Φιλιππίνες).  

Το συνέδριο αποτέλεσε διαπανεπιστημιακή συνεργασία μεταξύ του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και του Τμήματος Προσχολικής, Πολυγλωσσικής και Ειδικής Εκπαίδευσης του University of NevadaLas Vegas (ΗΠΑ). Κατά τον χαιρετισμό του στο συνέδριο, ο Ανώτερος Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Καθηγητής Κωνσταντίνος Ν. Φελλάς, τόνισε τη σημασία αντιμετώπισης προκαταλήψεων απέναντι σε μειονότητες (π.χ. άτομα με αναπηρία, άτομα με διαφορετική εθνική καταγωγή, φύλο και σεξουαλικό προσανατολισμό) και την καλλιέργεια στάσεων αποδοχής στη διαφορετικότητα. Ο Πρύτανης του University of NevadaLas Vegas, Καθηγητής Chris L. Heavey, επισήμανε με τη σειρά του την κρισιμότητα του θέματος του συνεδρίου για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου και την αναγκαιότητα διάχυσης βέλτιστων πρακτικών στα σχολεία. 

Οι κεντρικοί ομιλητές του διεθνούς συνεδρίου ανέπτυξαν τη φιλοσοφία της «Ενιαίας Εκπαίδευσης» (Inclusive Education) με βάση την πολιτική και πρακτική. Συγκεκριμένα, ο Καθηγητής Hannu Savolainen από το University of Eastern Finland εξήγησε πως η υλοποίηση του οράματος της Ενιαίας Εκπαίδευσης απαιτεί εκπαιδευτικές πρακτικές (π.χ. Positive Behavioral Interventions and Supports), που ενδυναμώνουν τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών και ενισχύουν το αίσθημα της αυτεπάρκειάς τους.  

Με αυτό τον τρόπο, τα σχολεία θα μπορούν να οδηγηθούν σε πιο συμπεριληπτικές πρακτικές και θετικές στάσεις προς την Ενιαία Εκπαίδευση. Η Καθηγήτρια Wendy Cavendish από το University of Miami επέδειξε πως η κουλτούρα και η αναπηρία ερμηνεύονται μέσω διαθεματικής προσέγγισης, η οποία απαιτεί την υιοθέτηση πρακτικών αντανάκλασης. Σε μια τέτοια προσέγγιση πολιτικής, τα παιδιά με αναπηρία καθώς και οι οικογένειές τους βρίσκονται στο κέντρο της προσπάθειας, εξετάζοντας κατά πόσο η Ενιαία Εκπαίδευση λειτουργεί.   

Οι εννέα παράλληλες συνεδρίες με 25 παρουσιάσεις και 5 ψηφιακές αναρτήσεις επικεντρώθηκαν σε θεματικές όπως: πρακτικές προώθησης της πολιτισμικής ετερότητας σε σχολεία και τάξεις χωρίς αποκλεισμούς, βέλτιστες πρακτικές διδασκαλίας κοινωνικών και μαθησιακών δεξιοτήτων μέσω της πολυεπίπεδης προσέγγισης, ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία, εκπαίδευση, καθοδήγηση και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών και θεραπευτικές προσεγγίσεις για εκπαιδευτικούς, οικογένειες και παιδιά. 

Οι εργασίες του συνεδρίου ολοκληρώθηκαν με αποχαιρετιστήρια ομιλία της Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής, Καθηγήτριας Έλενας Παπαναστασίου, η οποία έκανε σύντομη ιστορική αναδρομή στην επιτυχή συνεργασία των δύο πανεπιστημίων στη διοργάνωση δύο διεθνών εκπαιδευτικών συνεδρίων και ευχαρίστησε τα μέλη της οργανωτικής και επιστημονικής επιτροπής, καθώς και παλαιότερα ιδρυτικά μέλη του συνεδρίου «Κτίζοντας Γέφυρες».  

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του συνεδρίου όπου διατίθενται και οι βιντεοσκοπημένες παρουσιάσεις οn demand: https://www.unic.ac.cy/bridges2022/#register