Επιστήμες Αγωγής – Τέχνες στην Εκπαίδευση

(MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)

Διάρκεια Σπουδών

3 Εξάμηνα

Τίτλος Σπουδών

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Τέχνες στην Εκπαίδευση

Επίπεδο Τίτλου Σπουδών

Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)

Γλώσσα Διδασκαλίας

Ελληνική

Μέθοδος Φοίτησης

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση

Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS)

90

Πληροφορίες

Επιστήμες Αγωγής – Τέχνες στην Εκπαίδευση (MEd, 1.5 έτος ή 3 εξάμηνα)

Διάρκεια Σπουδών 3 Εξάμηνα
Τίτλος Σπουδών Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες Αγωγής – Τέχνες στην Εκπαίδευση
Επίπεδο Τίτλου Σπουδών Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος Σπουδών)
Γλώσσα Διδασκαλίας Ελληνική
Μέθοδος Φοίτησης Πλήρης ή μερική φοίτηση
Ελάχιστες Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) 90

Πληροφορίες

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι διπλός. Από τη μια, να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να αποκτήσει βαθιά γνώση στον τομέα της εξειδίκευσης μέσα από (α) την παρακολούθηση παιδαγωγικών μαθημάτων σε προκεχωρημένο επίπεδο, (β) τη μελέτη σχετικής βιβλιογραφίας, και (γ) την αλληλεπίδραση με τα Μέλη ΔΕΠ και τους υπόλοιπους φοιτητές/ήτριες. Από την άλλη, το πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από (α) την παρακολούθηση ειδικών μαθημάτων ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, (β) την ανάληψη ερευνών μικρής κλίμακας στο πλαίσιο των διαφόρων μαθημάτων ή/και την εκπόνηση Μεταπτυχιακής Εργασίας, (γ) τη συμμετοχή σε σεμινάρια/συνέδρια ερευνητικού περιεχομένου. Γενικά, ο συνολικός σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τον/τη φοιτητή/ήτρια να γίνει σκεπτόμενο άτομο και επιστήμων παιδαγωγός.

Επαγγελματικά Προφίλ Αποφοίτων

  • 25% Νηπιαγωγοί
  • 40% Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • 35% Εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Πρόσβαση σε Περαιτέρω Σπουδές

Οι απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να γίνουν δεκτοί σε σπουδές Τρίτου Κύκλου (Διδακτορικές Σπουδές)

Ελάχιστη προϋπόθεση για εισδοχή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών αποτελεί η κατοχή πτυχίου (Bachelor’s Degree), από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Επιπρόσθετα, οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να πληρούν και τα ακόλουθα κριτήρια εισδοχής:

  • Βιογραφικό Σημείωμα (CV).
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Πτυχίου.
  • Επικυρωμένο Αντίγραφο Αναλυτικής Βαθμολογίας.
  • Έκθεση Προσωπικών Στόχων και Ερευνητικών Ενδιαφερόντων (περίπου 2 σελίδες) – Mία επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιμέρους ικανότητες και δυνατότητες του/της υποψηφίου/ας, το βιογραφικό του/της, καθώς επίσης οι προσδοκίες του/της από το πρόγραμμα και ο τρόπος με τον οποίο θα τον/την βοηθήσει στην προσωπική ανέλιξη και στην ανάπτυξη της καριέρας του/της.

Τα μαθήματα περιλαμβάνουν διαλέξεις, εργασίες, τηλεδιασκέψεις και την τελική εξέταση στο τέλος κάθε εξαμήνου. Υπάρχει συνεχής αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας περίπου 40%. Γι’ αυτή την αξιολόγηση μπορεί να γίνεται, επιλεκτικά, εκπόνηση εργασίας, ατομική ή/και ομαδική παρουσίαση και ενδιάμεση εξέταση. Υπάρχει, επίσης, τελική αξιολόγηση με συντελεστή βαρύτητας, ο οποίος κυμαίνεται στο 60%. Ο/Η φοιτητής/ήτρια ενημερώνεται για την επίδοσή του/της στο κάθε μάθημα. Οι βαθμοί των επιμέρους μαθημάτων συμψηφίζονται και, με βάση ειδικό λογάριθμο, υπολογίζεται ο σταθμικός μέσος όρος του εξαμήνου και ο αθροιστικός σταθμικός μέσος όρος για το σύνολο των σπουδών.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια  πρέπει να συμπληρώσει 90 ECTS καθώς και όλες τις απαιτήσεις του προγράμματος.

Πρέπει να συμπληρωθούν μαθήματα, σε ορθή αναλογία υποχρεωτικών και επιλεγόμενων, τα οποία ανέρχονται σε 90 ECTS πιστωτικές μονάδες.

Απαιτείται, επίσης, ελάχιστος σταθμικός μέσος όρος 2.0 στο σύνολο των σπουδών.

Ο/Η φοιτητής/ήτρια θα πρέπει να συμπληρώσει επιτυχώς:

  • Δύο μαθήματα Έρευνας και Αξιολόγησης (20 ECTS)
  • Δύο μάθημα από τις Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης (20 ECTS)
  • Δύο υποχρεωτικά μαθήματα κατεύθυνσης (20 ECTS) και τρία επιλεγόμενα μαθήματα κατεύθυνσης (30 ECTS) (Σύνολο 50 ECTS)

*Σε περίπτωση επιλογής της μεταπτυχιακής εργασίας (30 ECTS) τότε ο/η φοιτητής/ήτρια απαλλάσσεται από 1 μάθημα θεωρητικών βάσεων στην εκπαίδευση (10 ECTS) και 2 μαθήματα επιλογής της κατεύθυνσης (20 ECTS).

  1. Να εμβαθύνουν στη βασική βιβλιογραφία της Κατεύθυνσης.
  2. Να κατανοήσουν βασικές έννοιες, αρχές και μοντέλα της Κατεύθυνσης που επέλεξαν και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στο σχολικό συγκείμενο.
  3. Να εξετάσουν κριτικά αποτελέσματα ερευνών στην Κατεύθυνση και τις προεκτάσεις τους στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική μονάδα και το εκπαιδευτικό σύστημα.
  4. Να επισημάνουν προβλήματα στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και του συστήματος και να προγραμματίσουν έρευνα για την αντιμετώπισή τους.
  5. Να αναλύουν κριτικά εκπαιδευτικά προβλήματα εξετάζοντας τις κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και φιλοσοφικές διαστάσεις τους και να σχεδιάσουν δράση για την αντιμετώπισή τους.
  6. Να αναλαμβάνουν ηγετικούς ρόλους που σχετίζονται με την Κατεύθυνση με στόχο τη βελτίωση υφιστάμενων πρακτικών ή την εισαγωγή νέων διαδικασιών.
  7. Να συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των πρακτικών που εφαρμόζονται στην Κατεύθυνση, π.χ. διοίκηση σχολείου, ποιοτική διδασκαλία, συνεκπαίδευση.
  8. Να εφαρμόζουν δεξιότητες που απέκτησαν για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων, π.χ. αξιολόγηση μαθητών/συστήματος/ προγραμμάτων, προγραμματισμός και λήψη αποφάσεων, επικοινωνία με εσωτερικά και εξωτερικά ακροατήρια, καθοδήγηση, επιμόρφωση και ανάπτυξη.
  9. Να αξιοποιούν το ανθρώπινο κεφάλαιο κατά την εισαγωγή καινοτομιών και την εισαγωγή νέων πρακτικών και διαδικασιών.
  10. Να ενεργούν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας και να στηρίζουν βελτιωτικές προσπάθειες.
Section: A – Έρευνα και Αξιολόγηση
Min. ECTS Credits: 18  Max. ECTS Credits: 18
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-510B Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 9
EDUC-511 Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 9
EDUC-512B Ποσοτική Έρευνα και Εκπαιδευτική Στατιστική 9
EDUC-610A Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 9
EDUC-611 Προκεχωρημένες Μέθοδοι Ποιοτικής Έρευνας 9
EDUC-612A Προκεχωρημένες Μορφές Στατιστικής Ανάλυσης 9
Section: B – Θεωρητικές Βάσεις της Εκπαίδευσης
Min. ECTS Credits: 9  Max. ECTS Credits: 9
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-500 Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-501A Ψυχολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-502A Κοινωνιολογικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-503 Εκπαιδευτικά Κινήματα και Νεωτερισμοί 9
EDUC-504 Συγκριτική Παιδαγωγική 9
EDUC-505 Θεωρία και Πρακτική της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης 9
EDUC-601 Μάθηση και Νόηση 9
Section: C – Τέχνες και Εκπαίδευση
Min. ECTS Credits: 27  Max. ECTS Credits: 27
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-540 Κριτικός Διάλογος για τις Τέχνες 9
EDUC-541B Τέχνες και Ψυχολογία της Ανάπτυξης 9
EDUC-542 Τέχνες και Ποιότητα Ζωής 9
Section: D – Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής – Τέχνες και Εκπαίδευση
Min. ECTS Credits: 9  Max. ECTS Credits: 27
Notes: Σχήμα Α: 3 μαθήματα (27 ECTS) ή Σχήμα Β: 1 μάθημα (9 ECTS) και EDUC-699 Διατριβή Μάστερ (18 ECTS) Το EDUC-697 και το EDUC-699 εκπονούνται στο πεδίο των Τεχνών και της Εκπαίδευσης. Τρία μαθήματα ειδίκευσης ή δύο και ένα μάθημα της δεύτερης ειδίκευσης. Ειδίκευση στη Μουσική: EDUC-537, EDUC-506, EDUC-507, EDUC-508, EDUC-697. Ειδίκευση στις Εικαστικές Τέχνες: EDUC-538A, EDUC-516, EDUC-517, EDUC-518, EDUC-697.
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-506 Δημιουργικότητα στην Μουσική: Θεωρία, Έρευνα, Πράξη 9
EDUC-507 Νέες Τεχνολογίες στη Μουσική Αγωγή 9
EDUC-508 Μουσική και Ψυχολογία 9
EDUC-516 Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδακτική των Εικαστικών Τεχνών 9
EDUC-517 Εικαστική Δημιουργία και Αξιολόγηση της 9
EDUC-518 Μουσειοπαιδαγωγική 9
EDUC-537 Αναλυτικό Πρόγραμμα Μουσικής: Θεωρία και Σχολική Πρακτική 9
EDUC-538A Αναλυτικό Πρόγραμμα Εικαστικών Τεχνών: Θεωρία και Σχολική Πρακτική 9
EDUC-697 Εξατομικευμένη Μελέτη 9
Section: E – Σεμινάρια
Min. ECTS Credits: 9  Max. ECTS Credits: 9
Notes:
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-591 Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης 3
EDUC-592 Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων 3
EDUC-593 Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων 3
Section: F – Μεταπτυχιακή Εργασία
Min. ECTS Credits: 18  Max. ECTS Credits: 18
Notes: EDUC-699 Διατριβή Μάστερ είναι υποχρεωτική για το Σχήμα Β και εκπονείται στο πεδίο των Τεχνών και της Εκπαίδευσης.
Course Code Course Title ECTS Credits
EDUC-699 Μεταπτυχιακή Εργασία 18

Semester 1

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-500 Φιλοσοφικές Διαστάσεις στην Εκπαίδευση 9
EDUC-510B Εκπαιδευτική Έρευνα: Αρχές και Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας 9
EDUC-540 Κριτικός Διάλογος για τις Τέχνες 9
EDUC-591 Σεμινάριο Ι: Θεματικά Πεδία Κατεύθυνσης 3

Semester 2

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-537 Αναλυτικό Πρόγραμμα Μουσικής: Θεωρία και Σχολική Πρακτική 9
EDUC-541B Τέχνες και Ψυχολογία της Ανάπτυξης 9
EDUC-592 Σεμινάριο ΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποιοτικών Δεδομένων 3
EDUC-610A Μέτρηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 9

Semester 3

Course ID Course Title ECTS Credits
EDUC-506 Δημιουργικότητα στην Μουσική: Θεωρία, Έρευνα, Πράξη 9
EDUC-507 Νέες Τεχνολογίες στη Μουσική Αγωγή 9
EDUC-542 Τέχνες και Ποιότητα Ζωής 9
EDUC-593 Σεμινάριο ΙΙΙ: Οργάνωση και Ανάλυση Ποσοτικών Δεδομένων 3

Το πιο πάνω πρόγραμμα ανά εξάμηνο είναι ενδεικτικό. Μερικά από τα μαθήματα είναι επιλογής και μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα.

Professor Panayiotis Angelides

Vice Rector for Academic Affairs
Director of UNESCO Chair
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council

Professor Natasa Economidou

Associate Head of Department
Professor
School of Education
Department of Music and Dance

Professor Maria Evagorou

Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Angela Hadjipanteli

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Christina Hadjisoteriou

Professor
School of Education
Department of Education

Dr Christiana Karousiou

Assistant Professor
School of Education
Department of Education

Professor Ioulia Papageorgi

Associate Dean
Professor
School of Humanities and Social Sciences
Department of Social Sciences
Member of the Senate

Professor Elena Papanastasiou

Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Council
Member of the Senate

Professor Alexios Petrou

Associate Dean of the School of Education
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Elisavet Pitri

Associate Professor
School of Education
Department of Education

Dr Marina Rodosthenous

Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education
Member of the Senate

Dr Agni Stylianou-Georgiou

Associate Head of Department
Associate Professor
School of Education
Department of Education

Dr Evanthia Tselika

Associate Professor
Department of Design & Multimedia
School of Humanities and Social Sciences

Professor Charalambos Vrasidas

Director
CARDET
Professor
School of Education
Department of Education

Dr Phivi Antoniou

Adjunct Faculty

Dr Fotini Larkou

Adjunct Faculty

Dr Panayiotis Panayides

Adjunct Faculty

Dr Irene Papaieronymou

Adjunct Faculty

Dr Maria Papapolydorou

Adjunct Faculty

Go to Top