Dr Eleni Bonti

Η Ελένη Μπόντη γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Το 1994 αποφοίτησε με «Άριστα» από το Παιδαγωγικό τμήμα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. στα πλαίσια του οποίου έλαβε μέρος σε ερευνητικά προγράμματα και εργασίες που αφορούσαν στην ενσωμάτωση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο κανονικό σχολείο και την εκπαίδευση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Κατά τη διάρκεια των ετών 1994-1996 φοίτησε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου σε διετές Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην ειδική αγωγή με τομέα εξειδίκευσης τις Μαθησιακές δυσκολίες στο κανονικό σχολείο, απ’ όπου και έλαβα τα πτυχία: (1) Advanced Diploma & (2) Master’s στην Εκπαίδευση και Ψυχολογία παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες με εξειδίκευση στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και η πρακτική της εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο εξωτερικό, επικεντρώθηκαν στις μεθόδους αξιολόγησης και αντιμετώπισης παιδιών με ειδικές δυσκολίες στην ανάγνωση (Δυσλεξία), τη γραφή, την ορθογραφία και τα μαθηματικά, τη σχέση των διαταραχών λόγου με τις μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και τα συναισθηματικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Παράλληλα εκπαιδεύτηκε στην οργάνωση και εφαρμογή εξατομικευμένων, ειδικών προγραμμάτων παρέμβασης σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Το 2004 ολοκλήρωσε την εκπόνηση της διδακτορικής της διατριβής στο τμήμα Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ. με θέμα: «Παιδιά προσχολικής ηλικία σε επικινδυνότητα για εμφάνιση Μαθησιακών Δυσκολιών. Διάγνωση και Παιδαγωγική Αντιμετώπιση» με βαθμό ‘Άριστα’. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα με εργασίες και έρευνες που αφορούσαν στη διάγνωση και την αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, τόσο στη σχολική όσο και την προσχολική ηλικία, την πρώιμη παρέμβαση, τα προβλήματα λόγου και συμπεριφοράς, καθώς και τις ψυχοκινητικές παραμέτρους στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών. Έχει πραγματοποιήσει ομιλίες και ημερίδες σε σχολικούς συλλόγους της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σεμινάρια εκπαίδευσης γονέων, εκπαιδευτικών και άλλων ειδικών σε θέματα που αφορούν στη διάγνωση και την αντιμετώπιση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Έχει διδάξει το μάθημα «Προγράμματα παρέμβασης σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στους φοιτητές της Εξομoίωσης του παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών καθώς και το μάθημα: «Προγράμματα παρέμβασης για παιδιά με Μαθησιακές δυσκολίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες» στο Διδασκαλείο της Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. για πολλά συναπτά έτη. Έχει συνεργαστεί με τα παιδοψυχιατρικά τμήματα των νοσοκομείων «Ιπποκράτειο και Παπανικολάου» παρακολουθώντας παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, κυρίως σε διαγνωστικό επίπεδο και σχεδιάζοντας προγράμματα Ειδικής Παιδαγωγικής Παρέμβασης. Στις αρχές του έτους 2001 ίδρυσε το Ειδικό Κέντρο Διάγνωσης και Αντιμετώπισης Μαθησιακών Δυσκολιών – Δυσλεξίας «Γράμμα», στο κέντρο της Θεσσαλονίκης (2001-2014). Το 2004, εκλέχθηκε Λέκτορας της Ιατρικής σχολής του Α.Π.Θ. στην Α΄ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Γ.Ν. «Παπαγεωργίου», όπου και είναι υπεύθυνη της «Εξωτερικής Υπηρεσίας Μαθησιακών Δυσκολιών». Το 2012 έγινε η ανέλιξή της στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας. Το 2017 διεξήχθη επιτυχώς η διαδικασία μονιμοποίησής της στη βαθμίδα της Επίκουρης Καθηγήτριας.