«Οιστός», Τεύχος 4

2021-22

Ερευνητικά Προγράμματα

  • United in Inclusion for Employability (UNITY)
  • Children’s Worlds Project: The international survey of children’s well-being (ISCWeB)
  • Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Developing Social Entrepreneurial Skills in Higher Education»
  • Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «EURODIPLOMATS – Empowering children to act as cultural diplomats for a robust and resilient Europe»
  • Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «LIFE TWO: Learning Interculturality from Religions towards Outreach Activities»
  • Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «STAR.APP: Student’s academic performance: a machine learning approach for risk assessment and dropout prevention»
  • Erasmus+ πρόγραμμα «STEP UP-DC Student Teachers’ Practice for Democratic Culture»
  • DigiLEAD – Supporting School Leaders to build a digital transformation strategy (2022-2024)
  • DD@S – Democratic Dialogue at school: an online game-based training tool on Democratic Dialogue for Teachers (2022-2024)
  • EUVHS – A framework for the design and implementation of European Virtual ScHoolS (2021-2023)
  • OnlineHE, A practical toolkit for integrating elearning in Higher Education Curricula (2021-2023)
  • CHECKIT HE, Countering Hate and Extremism on Campus – Knowledge Innovation and Training, in HE (2020-2023)
  • InclusiveHE, Designing and supporting inclusive practices in Higher Education (2020-2022)
  • Burnout education, normatives and digital tools for European Universities – BENDIT-EU+

United in Inclusion for Employability (UNITY)

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας συμμετέχει ως εταίρος στο ερευνητικό έργο UNITY (United in Inclusion for Employability) σε συνεργασία με το Ss Cyril and Methodius University of Skopje της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και τον οργανισμό Escola Profissional Amar Terra Verde της Πορτογαλίας. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επιδιώκει να προωθήσει τα δικαιώματα απασχολησιμότητας και τις προοπτικές εργοδότησης των ατόμων με αναπηρίες στην Κύπρο, στις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στο πλαίσιο ενός ταχέως μεταβαλλόμενου κόσμου, το μέλλον της εργασίας και απασχολησιμότητας είναι ένα θέμα που απασχολεί όλους τόσο σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο. Στην περίπτωση των νέων ενηλίκων με αναπηρίες, η απασχολησιμότητα και οι προοπτικές εργοδότησης αποτελούν σαφώς μεγαλύτερη πρόκληση. Τα κράτη θα πρέπει να εργαστούν, ώστε να διασφαλισθεί ότι το μέλλον της εργασίας και της απασχολησιμότητας θα είναι συμπεριληπτικό, χωρίς να αποκλείει κανέναν, συμπεριλαμβανομένων του ενός δισεκατομμυρίου ατόμων με αναπηρία, ανά το παγκόσμιο.

Η διασφάλιση του μέλλοντος της εργασίας χωρίς αποκλεισμούς αποτελεί μέρος της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και των αντίστοιχων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs) του ΟΗΕ, όπου γίνεται ρητή αναφορά στην συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στο πλαίσιο μιας αξιοπρεπούς εργασίας και της οικονομικής ανάπτυξης. Η Ατζέντα του 2030 είναι ευθυγραμμισμένη με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (CRPD). Η σύμβαση θα συνεχίσει να παρέχει ένα σημαντικό πλαίσιο για την προώθηση της συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία στην κοινωνία και την προώθηση των ίσων ευκαιριών στην χώρο της αγορά εργασίας.

Το ερευνητικό έργο UNITY στοχεύει να προωθήσει τα δικαιώματα εργασίας των νεαρών ενηλίκων με αναπηρίες και να στηρίξει την ομαλή μετάβαση των ατόμων αυτών από το σχολείο ή το πανεπιστήμιο στην αγορά εργασίας. Συγκεκριμένα, στοχεύει στην ποιοτικότερη εκπαίδευση και κατάρτιση των ατόμων με αναπηρία μέσα από την παροχή πληροφοριών και κατευθυντήριων γραμμών, την ανάπτυξη χρήσιμων εργαλείων, καθώς και την επιμόρφωση των υποψήφιων εργοδοτών τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, των εκπαιδευτικών/εκπαιδευτών καθώς και των ίδιων των ατόμων με αναπηρία,  με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, την ενίσχυση της πρόσβασης στην αποσχολησιμότητα και αγορά εργασίας. Το έργο στοχεύει επίσης να βοηθήσει τα άτομα με αναπηρία δημιουργώντας καινοτόμες υποστηρικτικές μεθόδους απασχόλησης με σκοπό αυτές να καθιερωθούν στην αγορά εργασίας στις συμμετέχουσες χώρες, καθώς και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η διάρκεια του έργου είναι από την 1η Φεβρουαρίου 2022 έως την 31η Αυγούστου 2023.

Ο Δρ Κυριάκος Δημητρίου παρουσίασε το προφίλ και τον ρόλο του Τμήματος στο ερευνητικό έργο κατά τη διάρκεια του 4ου Διεθνούς Συνέδριου της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου των Σκοπίων τον Φεβρουάριο του 2022 ως προσκεκλημένος ομιλητής.

Για περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις του έργου στην Κύπρο αποταθείτε στον Δρ Κυριάκο Δημητρίου στο email: [email protected]

Children’s Worlds Project: The international survey of children’s well-being (ISCWeB)

To Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας αντιπροσωπεύει την Κύπρο στο Διεθνές Ερευνητικό Έργο “Children’s Worlds Project: The international survey of children’s well-being”. Η έρευνα συντονίζεται από τον Δρ Κυριάκο Δημητρίου και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πολυπολιτισμικής ερευνητικής δραστηριότητας σε παγκόσμια κλίμακα. Έχει ως στόχο να διερευνήσει την οπτική των παιδιών από διάφορες χώρες σε σχέση με το πώς αξιολογούν την ευημερία (well-being) τους, σε συνάρτηση με τις καθημερινές τους δράσεις. Η έρευνα αφορά παιδιά ηλικίας 8, 10 και 12 χρονών, υποστηρίζεται από την Jacobs Foundation, και η συλλογή δεδομένων στοχεύει στην ανάλυση των απόψεών των ίδιων των παιδιών με στόχο τη βελτίωση της «ποιότητας ζωής» τους σε σχέση με την καθημερινότητά τους, το περιβάλλον τους και τις σχέσεις τους με τους άλλους. Μακροπρόθεσμα τα στοιχεία της έρευνας θα ανακοινωθούν σε γονείς, κοινότητες, παιδιά, καθώς και πολιτικούς, επαγγελματίες και το ευρύτερο κοινό, με στόχο την ενημέρωση για το τι είναι σημαντικό στις ζωές των παιδιών και ποια μέτρα μπορούν να παρθούν ώστε να βελτιωθεί η ευημερία τους.

Περισσότερες πληροφορίες για το ερευνητικό έργο μπορείτε να βρείτε στη σελίδα:

http://www.isciweb.org/

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Developing Social Entrepreneurial Skills in Higher Education»

(Project reference: 2020-1-LT01-KA203-078013)

Στην εποχή του νεοφιλευθερισμού και της παγκοσμιοποίησης, το μεγαλύτερο εύρος των  επιχειρήσεων επιζητούν το ολοένα και αυξανόμενο κέρδος. Εντούτοις, μία μικρή μειοψηφία – οι επονομαζόμενες ως κοινωνικές επιχειρήσεις – επικεντρώνεται στην επίλυση κάποιων από τα καίρια προβλήματα που ταλανίζουν την ανθρωπότητα. Στόχος τους είναι να αδράξουν τις ευκαιρίες της αγοράς προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το κοινωνικό όφελος. Ως εκ τούτου, επιζητούν, αναπτύσσουν και εφαρμόζουν μοναδικές βιώσιμες λύσεις είτε σε παγκόσμια, είτε σε τοπικά κοινωνικά ζητήματα όπως η υγειονομική περίθαλψη, η έλλειψη στέγης ή η παιδική εργασία. Παράλληλα, πολλές κοινωνικές επιχειρήσεις προσανατολίζονται σε ζητήματα που άπτονται της αειφορίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, της καταπολέμησης της κοινωνικής αδικίας και του ρατσισμού, αλλά και της προώθησης της διαπολιτισμικότητας. Με βάση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «μια κοινωνική επιχείρηση αποτελεί έναν φορέα στην κοινωνική οικονομία του οποίου ο κύριος στόχος είναι να έχει κοινωνικό αντίκτυπο, αντί να αποκομίσει κέρδος για τους ιδιοκτήτες ή τους μετόχους της. Λειτουργεί παρέχοντας αγαθά και υπηρεσίες στην αγορά με επιχειρηματικό και καινοτόμο τρόπο και χρησιμοποιεί τα κέρδη του κυρίως για την επίτευξη κοινωνικών στόχων».

Λαμβάνοντας υπόψη την αναγκαιότητα για την απόδοση κοινωνικού χαρακτήρα σε όλες τις επιχειρήσεις, ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων Καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης και η Δρ Χριστίνα Χατζησωτηρίου, από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Ανάπτυξη Κοινωνικών Επιχειρηματικών Δεξιοτήτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση» (SEinHE-project) μαζί με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Kaunas, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών LAB, το Thomas More Kempen και την Ακαδημία Τεχνολογιών Rezekne. Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τις ικανότητες κοινωνικής επιχειρηματικότητας σε φοιτητές και φοιτήτριες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, αποσκοπεί στο να αναδείξει τις απόψεις ακαδημαϊκών, φοιτητών/τριών, κοινωνικών επιχειρηματιών, νεοφυών επιχειρήσεων και οργανισμών ή ενώσεων που υποστηρίζουν την κοινωνική επιχειρηματικότητα – πώς βλέπουν δηλαδή την κοινωνική επιχειρηματικότητα και πώς βλέπουν το ιδανικό περιβάλλον μάθησης για σκοπούς προώθησης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Υπό την έννοια αυτή το πρόγραμμα, στοχεύει στο να αναπτύξει, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο, διάφορες προσεγγίσεις για την ανάπτυξη μαθησιακών πλαισίων κοινωνικής επιχειρηματικότητας, συζητώντας παιδαγωγικές και θεσμικές προοπτικές στη βάση του μοντέλου οικοσυστημικής μάθησης για την καλλιέργεια των δεξιοτήτων κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «EURODIPLOMATS – Empowering children to act as cultural diplomats for a robust and resilient Europe»

(Project reference: 2020-1-CY01-KA227-SCH-082681)

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετωπίζει αρκετές σοβαρές κρίσεις και προκλήσεις, όπως η πανδημία Covid-19, η επακόλουθη κοινωνικο-οικονομική κρίση, η προσφυγική κρίση και οι εντάσεις μεταξύ ορισμένων κρατών μελών της και τρίτων χωρών. Για την επιτυχή αντιμετώπιση οποιασδήποτε κρίσης, η ουσιαστική «νίκη» είναι απόδειξη ότι η Ευρώπη μπορεί να ξεπεράσει με επιτυχία κάθε πολιτισμική ή άλλη διαφορά μεταξύ των λαών της, ώστε να γίνει κοινωνικά συνεκτική και ανθεκτική για να αντιμετωπίσει τρέχουσες και νέες απειλές και προκλήσεις. Η πολιτιστική διπλωματία μπορεί να αποτελέσει το όχημα προς τη «νίκη», καθώς έχει το μοναδικό πλεονέκτημα να βοηθά τους ανθρώπους να προσαρμόζονται πιο γρήγορα στις απαιτήσεις της ταχείας αλλαγής και στη ραγδαία ταχύτητα της αλλαγής. Ταυτοχρόνως, τα τελευταία χρόνια, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει μεγαλύτερη προσοχή στην προώθηση του διαλόγου με τα παιδιά σχετικά με τους τρόπους διαχείρισης τέτοιων καταστάσεων κρίσης. Συγκεκριμένα, το 2017, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πραγματοποίησε μια συζήτηση με παιδιά και νέους για την «Ευρώπη που θέλουμε». Ομοίως, το EUROCHILD καθιέρωσε τη “Στρατηγική Συμμετοχής του Παιδιού” προκειμένου να θέσει τα παιδιά στην καρδιά της Ευρώπης, δίνοντάς τους το δικαίωμα και τα εργαλεία για την υπεράσπιση και τη φωνή.

Ακολουθώντας και εφαρμόζοντας τη «Στρατηγική συμμετοχής των παιδιών» του EUROCHILD, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα EURODIPLOMATS εστιάζει στο να ενδυναμώσει τα παιδιά να ενεργούν ως πολιτιστικοί διπλωμάτες για μια εύρωστη Ευρώπη ικανή να αντιμετωπίσει νέες προκλήσεις και πιθανές «απειλές». Ο Καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης και η Δρ Χριστίνα Χατζησωτηρίου συντονίζουν το πρόγραμμα αυτό στο οποίο συμμετέχουν πανεπιστήμια, ΜΚΟ και σχολεία δημοτικής εκπαίδευσης από την Κύπρο, την Ελλάδα, την Ισπανία και τη Μάλτα. Η επίτευξη του στόχου του προγράμματος βασίζεται στην προσέγγιση της πολιτιστικής διπλωματίας και στη χρήση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων και δημιουργικών μεθοδολογιών, όπως η συνεργατική τέχνη, η συλλογική αφήγηση και η ποίηση και η ψηφιακή-πολιτισμική παιδαγωγική. Η πολιτιστική διπλωματία συνεπάγεται έναν τύπο δημόσιας διπλωματίας και «ήπιας» δύναμης που αναφέρεται στην ανταλλαγή ιδεών, πληροφοριών, τέχνης, γλώσσας και άλλων πτυχών του πολιτισμού μεταξύ των εθνών και των λαών τους, προκειμένου να προωθηθεί η αμοιβαία κατανόηση και συνεργασία. Τι είναι όμως ουσιαστικά η πολιτιστική διπλωματία; Η πολιτιστική διπλωματία αφορά σε μια πορεία δράσης που βασίζεται στην ανταλλαγή ιδεών, αξιών, παραδόσεων και άλλων πτυχών του πολιτισμού ή της ταυτότητας, για την ενίσχυση των σχέσεων και της κοινωνικο-πολιτισμικής συνεργασίας, για την προώθηση των εθνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Ο στόχος της πολιτιστικής διπλωματίας είναι οι άνθρωποι που προέρχονται από ένα άλλο κράτος να αναπτύξουν μια πλούσια κατανόηση των ιδεών και των θεσμών ενός κράτους, ώστε να οικοδομήσουν σχέσεις αλληλεγγύης για κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτικούς στόχους.

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «LIFE TWO: Learning Interculturality from Religions towards Outreach Activities»

(Project reference: 612220)

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «LIFE TWO: Learning Interculturality from Religions towards Outreach Activities» (Μαθαίνοντας τη Διαπολιτισμικότητα από τις θρησκείες προς δραστηριότητες επέκτασης) στοχεύει στην προώθηση της συμμετοχικής παιδαγωγικής μεθοδολογίας της διερευνητικής μάθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εστιάζοντας σε καλές πρακτικές γύρω από τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και την προώθηση των ανθρώπινων αξιών στη Θρησκευτική Αγωγή. Στο πρόγραμμα εφαρμόστηκε πειραματικά η μέθοδος σε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης σε 7 διαφορετικές χώρες και προτάθηκε μια στρατηγική για την πρόληψη και καταπολέμηση κάθε μορφής ρατσισμού, μισαλλοδοξίας και μίσους. Συμμετέχοντες από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας είναι ο Πρύτανης Καθηγητής Φίλιππος Πουγιούτας, ο Δρ Αιμίλιος Σολωμού, η Δρ Μέλπω Ιακωβίδου και η Δρ Χριστίνα Χατζησωτηρίου. Το έργο χρηματοδοτείται από το ERASMUS + Πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Βασική Δράση 3: Υποστήριξη για μεταρρύθμιση πολιτικής – Υπο-δράση: Κοινωνική ένταξη και κοινές αξίες: Η συνεισφορά στο πεδίο της εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα: https://www.lifetwo.eu/

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «STAR.APP: Student’s academic performance: a machine learning approach for risk assessment and dropout prevention»

(Project reference: 2020-1-ES01-KA203-082090)

Το πρόγραμμα σκοπό έχει να διερευνήσει τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με στόχο τη μείωση της ακαδημαϊκής εγκατάλειψης και την αύξηση των ακαδημαϊκών επιδόσεων σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Χρησιμοποιώντας αλγόριθμους της νοημοσύνης των μηχανών, το σύστημα θα είναι σε θέση να ορίσει τα προφίλ φοιτητών που κινδυνεύουν στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους και, με μια προσέγγιση συν-σχεδιασμού, θα αναπτύξει στη συνέχεια νέες προληπτικές παρεμβάσεις που στοχεύουν ειδικά τους φοιτητές που κινδυνεύουν να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους. Συντονιστής του προγράμματος είναι το Πανεπιστήμιο της Σαραγόσας. Συμμετέχοντες από το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας είναι ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων Καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης και η Δρ Χριστίνα Χατζησωτηρίου.

Erasmus+ πρόγραμμα «STEP UP-DC Student Teachers’ Practice for Democratic Culture»

Ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων Καθηγητής Παναγιώτης Αγγελίδης και η Δρ Χριστίνα Χατζησωτηρίου συμμετέχουν στο Erasmus+ πρόγραμμα «STEP UP-DC Student Teachers’ Practice for Democratic Culture». Συντονιστής του προγράμματος είναι το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Leeds Beckett University, αλλά και οι οργανισμοί Agora και European Wergeland Centre. Τα έργο καλύπτει την ανάγκη για κατάρτιση των εκπαιδευτικών στις δημοκρατικές παιδαγωγικές και την ανάπτυξη του δημοκρατικού ήθους χρησιμοποιώντας το Πλαίσιο Αναφοράς των Ικανοτήτων για Δημοκρατικό Πολιτισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτού του έργου, μεταξύ άλλων αποτελεσμάτων, αναπτύχθηκε ένα καινοτόμο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης εν δυνάμει Εκπαιδευτικών (φοιτητών Προδημοτικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης) αποσκοπώντας στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους στην προώθηση του δημοκρατικού πολιτισμού, όπως αυτές ορίζονται από το Συμβούλιο της Ευρώπης. Στα πλαίσια του προγράμματος, αναπτύχθηκε μία ολοκληρωμένη σειρά μαθημάτων, σχεδιασμένη για να ενσωματωθεί σε Προγράμματα Αρχικής Κατάρτισης Εκπαιδευτικών.

DigiLEAD – Supporting School Leaders to build a digital transformation strategy (2022-2024)

(Project reference: 2021-1-BG01-4KA220-SCH-000032711)

Η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως ερευνήτρια και υπεύθυνη-συντονίστρια στο ερευνητικό πρόγραμμα «DigiLEAD», το οποίο στοχεύει στην ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων και στην απόκτηση ικανοτήτων των σχολικών ομάδων ηγεσίας, ώστε να μπορούν να υποστηρίζουν στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού τόσο σε ζητήματα διοίκησης της σχολικής μονάδας, όσο και σύγχρονων διδακτικών πρακτικών στη μαθησιακή διαδικασία.

DD@S – Democratic Dialogue at school: an online game-based training tool on Democratic Dialogue for Teachers (2022-2024)

(Project reference: 2021-1-BE02-KA220-SCH-000032794)

Το έργο «DD@S – Δημοκρατικός διάλογος στο σχολείο» συμβάλλει στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, ώστε να αποκτήσουν αποτελεσματικές δεξιότητες διαλόγου και επιχειρηματολογίας για την αντιμετώπιση αμφιλεγόμενων ζητημάτων που προέρχονται από το πλαίσιο της κοινωνικοπολιτισμικής ποικιλομορφίας στο σχολείο. Δίνει έμφαση στη χρήση του διαλόγου ως τη μέθοδο για την αντιμετώπιση της μισαλλοδοξίας και των διακρίσεων στο σχολείο και τη δημιουργία μιας χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευσης σε όλη την Ευρώπη. Η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως υπεύθυνη ερευνήτρια και συντονίστρια του προγράμματος.

EUVHS – A framework for the design and implementation of European Virtual ScHoolS (2021-2023)

(Project reference: 2020-1-DF03-KA226-SCH-093410)

Η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως υπεύθυνη ερευνήτρια και συντονίστρια στο πρόγραμμα EUVHS, του οποίου στόχο αποτελεί η ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων των σχολικών ηγετών και εκπαιδευτικών για σχεδιασμό και παροχή επιτυχημένης ψηφιακής εκπαίδευσης στα ευρωπαϊκά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

OnlineHE, A practical toolkit for integrating elearning in Higher Education Curricula (2021-2023)

(Project reference: 2020-1-RO01-KA226-HE-095434)

Το OnlineHE. δεδομένου ότι έχει ενταθεί η αναγκαιότητα παροχής διαδικτυακών μαθημάτων και ήδη κάποια πανεπιστήμια εφαρμόζουν πειραματικά την ηλεκτρονική μάθηση ως μέθοδο διδασκαλίας ή καθιστούν τα διαδικτυακά μαθήματα ως μέρος των προγραμμάτων σπουδών τους, στοχεύει στην ανάπτυξη της ικανότητας του ακαδημαϊκού προσωπικού των ΑΕΙ για ενσωμάτωση της ψηφιακής μάθησης στον σχεδιασμό και την παροχή διδακτικού έργου. Η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως υπεύθυνη ερευνήτρια και συντονίστρια του προγράμματος.

CHECKIT HE, Countering Hate and Extremism on Campus – Knowledge Innovation and Training, in HE (2020-2023)

(Project reference: 2020-1-UK-1-KA203-079198)

Σκοπός του ερευνητικού προγράμματος CHECKIT HE, στο οποίο η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως υπεύθυνη ερευνήτρια και συντονίστρια, είναι η ανάπτυξη ικανοτήτων, γνώσεων και δεξιοτήτων με καινοτόμες πρακτικές στοχεύοντας στην καταπολέμηση του μίσους και του εξτρεμισμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στις πανεπιστημιουπόλεις. Το πρόγραμμα θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς, το προσωπικό και τους φοιτητές, να αντιμετωπίσουν το μίσος και τον εξτρεμισμό ενισχύοντας την συμπερίληψη ώστε οι πανεπιστημιουπόλεις να γίνουν καλύτερες και ασφαλέστερες για όλους.

InclusiveHE, Designing and supporting inclusive practices in Higher Education (2020-2022)

(Project reference: 2020-1-FI01-KA203-066572)

Το ερευνητικό πρόγραμμα InclusiveHE επικεντρώνεται στην ανάπτυξη πρακτικών που υποστηρίζουν τη συμπερίληψη ατόμων με διαφορετικό εθνικό, πολιτισμικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα στοχεύει στη στήριξη των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για σχεδιασμό και ανάπτυξη καινοτόμων πολιτικών και πρακτικών, με σκοπό την ενσωμάτωση συμπεριληπτικών μεθόδων στη διδασκαλία. Η Δρ Χριστιάνα Καρούσιου συμμετέχει ως υπεύθυνη ερευνήτρια και συντονίστρια του προγράμματος.

Burnout education, normatives and digital tools for European Universities – BENDIT-EU+

(Project reference: 2020-1-RO-10-KA203-080261)

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus ΚΑ2 με τίτλο «Burnout education, normatives and digital tools for European Universities – BENDITEU+» στο οποίο συμμετέχουν καθηγήτριες του Tμήματος, έχει ετοιμαστεί εγχειρίδιο τσέπης με σκοπό να βοηθήσει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, εργαλείων και στρατηγικών πρόληψης, διαχείρισης και αντιμετώπισης της επαγγελματικής εξουθένωσης ατόμων που βρίσκονται κυρίως στα αρχικά στάδια της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.

Το εγχειρίδιο για την επαγγελματική εξουθένωση, το οποίο είναι διαθέσιμο σε επτά γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής, είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα https://bendit-eu.eu/resources/.

Ευελπιστούμε πως το εγχειρίδιο θα φανεί χρήσιμο στους επαγγελματίες για την αντιμετώπιση του φαινομένου της επαγγελματικής εξουθένωσης.

SHARE
Published On: 14 Οκτωβρίου, 2022|Categories: Blog, OISTOS|
Κυκλοφορία Νέων Βιβλίων
Σεμινάρια εξ αποστάσεως (webinars) 2021-22

Εγγραφή στο Ενημερωτικό Δελτίο «Οιστός»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ομιλία Καθηγήτριας Άρτεμις Σπύρου, Michigan State University, στην τελετή αποφοίτησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής 2023

H Καθηγήτρια Πυρηνικής Φυσικής στο Michigan State University, Άρτεμη Σπύρου μίλησε στους/στις αποφοίτους μας για το πάθος, τη δημιουργικότητα, την ευφυΐα, την ανθεκτικότητα στις δυσκολίες και την εύρεση λύσεων∙ κοινά στοιχεία που χαρακτηρίζουν έναν αποτελεσματικό ερευνητή και έναν μελλοντικό εκπαιδευτικό.

Αριστεύσαντες απόφοιτοι του Τμήματος Παιδαγωγικών Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023

Οι απόφοιτοι μοιράζονται τις εμπειρίες και τα εφόδια που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη και την περηφάνια τους για το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.  

Βραβείο κοινωνικής προσφοράς

Το Τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών και η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Λευκωσίας έχουν κρίνει τη Βασιλεία Γεωργίου, απόφοιτο του Προγράμματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και την Αναστασία Γεώργα, απόφοιτο του μεταπτυχιακού προγράμματος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, άξιες να λάβουν το βραβείο κοινωνικής προσφοράς για το ήθος που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των σπουδών, τον παιδιόθεν ζήλο τους για ανιδιοτελή πνευματική, ψυχολογική και έμπρακτη προσφορά στον συνάνθρωπό τους.

Go to Top