Δομή προγράμματος
Η ελάχιστη διάρκεια πλήρους φοίτησης είναι 18 μήνες (τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα), με ευέλικτη επιλογή μερικής φοίτησης και δυνατότητα ολοκλήρωσης του προγράμματος σε έως και τέσσερα ακαδημαϊκά έτη
Τα εξάμηνα 1 και 2 αποτελούνται από οκτώ (8) βασικά μαθήματα κλινικής κατεύθυνσης, τα οποία στοχεύουν στην ενίσχυση και αναβάθμιση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των φοιτητών στον τομέα της πρακτικής της οικογενειακής ιατρικής και της τεκμηριωμένης ιατρικής. Το περιεχόμενο και οι απαιτήσεις των βασικών μαθημάτων έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρέχουν βαθιά κατανόηση των αρχών της πρακτικής της γενικής και οικογενειακής ιατρικής. Εστιάζοντας στις έξι βασικές δεξιότητες του Παγκόσμιου Οργανισμού Οικογενειακών Ιατρών (WONCA), τα μαθήματα εξοπλίζουν τους φοιτητές με τις απαραίτητες γνώσεις για ολιστική και συντονισμένη πρωτοβάθμια φροντίδα.
Το εξάμηνο 3 επιτρέπει στους φοιτητές να επιλέξουν μεταξύ δύο κατευθύνσεων – της ερευνητικής κατεύθυνσης και της κατεύθυνσης μαθημάτων επιλογής. Η ερευνητική κατεύθυνση αποτελείται από δύο μαθήματα: (α) ένα μάθημα μεθοδολογίας της έρευνας που ενισχύει τις επιδημιολογικές γνώσεις και τις δεξιότητες εφαρμοσμένης βιοστατιστικής των φοιτητών και (β) το μάθημα ερευνητικής εργασίας που τους δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάσουν την ερευνητική τους πρόταση και να διεξάγουν μια ερευνητική μελέτη ή μελέτη κλινικού ελέγχου (audit), αναλύοντας τα αποτελέσματα και παρουσιάζοντας τα ευρήματα της μελέτης. Η κατεύθυνση μαθημάτων επιλογής αποτελείται από το μάθημα μεθοδολογίας έρευνας (α) και επιτρέπει στους φοιτητές να επιλέξουν μαθήματα με θέματα που αφορούν τη δημόσια υγεία, την ηγεσία και την ιατρική εκπαίδευση επιτρέποντας τους να εμβαθύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στους τομείς αυτούς.
Οι φοιτητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν μια πιο ευέλικτη πορεία και να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα με μερική φοίτηση έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν τον αριθμό των μαθημάτων που θα παρακολουθήσουν ανά εξάμηνο, συγκεντρώνοντας έτσι τις απαραίτητες πιστωτικές μονάδες και να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα εντός της επιτρεπόμενης μέγιστης διάρκειας σπουδών.
Συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τη δομή του προγράμματος, τον κατάλογο και την κατανομή των μαθημάτων ανά εξάμηνο, καθώς και τις επιμέρους περιγραφές των μαθημάτων, παρατίθενται στον παρακάτω πίνακα.
Η αξιολόγηση για το Κοινό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικογενειακή Ιατρική βασίζεται σε μαθήματα, με κάθε μάθημα να περιλαμβάνει διαφορετικούς τύπους διαμορφωτικών και τελικών αξιολογήσεων. Οι αξιολογήσεις περιλαμβάνουν γραπτές εξετάσεις, αξιολόγηση στον χώρο εργασίας, τον σχεδιασμό, την υλοποίηση, την ολοκλήρωση και τη συγγραφή ενός ερευνητικού έργου ή τον σχεδιασμό μιας ερευνητικής πρότασης, καθώς και γραπτές εξετάσεις για τα επιλεγόμενα μαθήματα, ανάλογα με την επιλεγμένη κατεύθυνση.
Μαθήματα ανα Εξάμηνο
ΠΡΩΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ | |
---|---|
Κωδ. Μαθήματος | (30 ECTS, Υποχρεωτικά μαθήματα) |
FMED-511G | Επικοινωνιακές δεξιότητες |
FMED-521G | Πρακτική βασισμένη σε τεκμήρια |
FMED-533G | Διαχείριση κοινών παθήσεων σε ενήλικες και πολυνοσηρότητα |
FMED-535G | Κοινές μυοσκελετικές παθήσεις |
ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΞΑΜΗΝΟ | |
---|---|
Κωδ. Μαθήματος | (30 ECTS, Υποχρεωτικά μαθήματα) |
FMED-514G | Επείγουσες σοβαρές ασθένειες και τραυματικές καταστάσεις |
FMED-531G | Γυναικεία Υγεία |
FMED-532G | Παιδιατρική και επιτήρηση παιδικής υγείας |
FMED-534G | Ψυχική υγεία |
ΤΡΙΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ | |
---|---|
Κωδ. Μαθήματος | α) Ερευνητική κατεύθυνση |
FMED-590G | Μεθοδολογία έρευνας |
FMED-591G | Ερευνητική εργασία |
Κωδ. Μαθήματος | β) Κατεύθυνση επιλεγόμενων μαθημάτων |
Τρία μαθήματα ειδίκευσης: FMED-590G και δύο επιλεγόμενα μαθήματα | |
FMED-590G | Μεθοδολογία Έρευνας (Υποχρεωτικό) |
FMED-512G | Ευημερία στην υγεία και τον τρόπο ζωής: προαγωγή υγείας και πρόληψη χρόνιων νοσημάτων |
FMED-537G | Μάθηση και διδασκαλία στη φροντίδα υγείας |
MPH-522G | Πολιτικές υγείας, διαχείριση και ηγετικές ικανότητες |
MPH-533G | Γήρανση του πληθυσμού και υγεία |
MPH-534G | Διατροφολογία στη δημόσια υγεία |